    From: Dominik <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie ustawowe, zmarły rodzic, zmarły brat
    Date: Tue, 30 Mar 2010 23:37:50 +0200

    witek pisze:

    > wiec pół zostaje teściowej bo to jej z definicji
    > drugie pół jest do podziału pomiędzy teściową i ich dzieci.

    i właśnie tu mam wątpliwości... bo cały czas mi nie pasje ten zapis z
    art. 931 KC § 1.

    > ten kawałek, który odzidziczył po ojcu dziedzicżą jego spadkobiercy.

    nie miał dzieci ani żony

    > kazdy spadek oddzielnie
    >
    > tesciowa ma 1/2 swojej czesci do tego na pewno nie mniej niz 1/4 po
    > mezu. Zalezy ile dzieci było, ale widzę że sporo.
    >
    > pozostało 1/4 (po ojcu) do rozdysponowania. Czyli żona, siostra i brat
    > (ten co zmarł) i brat z cytatu powyzej. (To ten sam, czy nie?)
    > kazdy z nich dostanie po równym kawałku z tej 1/4.
    >
    > to by bylo na tyle po ojcu.

    Czyli jak rozumiem:
    1/2 - teściowa

    Pozostaje 1/2 - i to dzielimy na 5 (4 rodzeństwa i teściowa), ale
    teściowa dostaje i tak 1/4 z tej połówki...

    To oznacza, że teściowa ma w sumie 1/2+1/4*1/2 :)

    Do podziału na rodzeństwo zostaje więc 3/4*1/2

    Dobry tok rozumowania ?

    --
    Dominik
    Octavia/Cordoba