    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie spadku po "przyrodnim" rodzenstwie
    Date: Fri, 5 Sep 2003 10:28:04 +0200

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bj7ftm$iou$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > komputer nie
    > czy brat
    > czego to

    > A dlaczego wyróżniasz tego brata jako przyrodniego i tego
    > sformułowania szukasz w kodeksach? Czasy dyskryminjacji mamy już
    > chyba za sobą.

    Ja oczywscie nie wyrozniam i przyrodnie siostry
    mojej babci to zawsze dla Mamy byly ukochane ciocie

    No ale jest jak jest. Kodeks Rodzinny nie mowi co to "rodzenstwo".
    A tradycja rozroznia jednak "rodzenstwo" i "rodzenstwo przyrodnie".

    Stad pytanie jsk to wyglada w orzecznictwie jest nietrywialne.
    Po prostu nie iwem, wiec zapytalem.

    [...]

> [...]
    > Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy do spadku
    > dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w częściach
    > równych. Jednakże część przypadająca małżonkowi nie może być
    > mniejsza niż jedna czwarta całości spadku.
    >
    > § 2. Jeżeli dziecko spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku, udział
    > spadkowy, który by mu przypadał, przypada jego dzieciom w częściach
    > równych. Przepis ten stosuje się odpowiednio do dalszych zstępnych.
    >
    > Art. 932. § 1. W braku zstępnych spadkodawcy powołani są do spadku
    > z ustawy jego małżonek, rodzice i r o d z e ń s t w o.

    Naprawde dziekuje za prace, ktora pan wlozyl w odpowiedz, ale to akurat
    wiem.
    Chodzilo mi o to, czy w praktyce rozroznia sie rodzenstwo i rodzenstwo
    przyrodnie.

    Boguslaw