    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie długów
    Date: Thu, 08 Nov 2007 20:52:46 +0100

    > http://www.portal.prawnikow.pl/Czytaj-Porady-91.html

    Zrozumiałem z tego, że dziedziczenie "z dobrodziejstwem inwentarza"
    różni się właśnie tym, że określone osoby mogą zażądać sporządzenia tego
    inwentarza, który następnie będzie je chronił przed żądaniami
    przewyższającymi wartość spadku.

    Domyślam się też samodzielnie, iż:

    1. Wierzyciele mogą się ujawnić w dowolnym momencie (ograniczonym inną
    ustawą, ale dowolnym z punktu widzenia spadku).

    2. Za sporządzenie inwentarza płaci wnioskodawca, czyli typowo po prostu
    spadkobierca.

    3. Dziedziczenie wprost jest lepsze o tyle i *tylko* o tyle, że
    spadkobierca nie płaci za sporządzenie inwentarza - czyli oszczędza,
    zakładając całkowitą pewność, że nie było żadnych długów.

    Czy dobre wnioski powziąłem, czy czegoś nie zrozumiałem?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com