    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie abonamentu RTV
    Date: Mon, 2 Jul 2007 16:02:29 +0200

    W wiadomości news:f6a9dg$r2t$1@inews.gazeta.pl Pawel Muszynski

    > Mam pytanie - czy zobowiązania wynikłe z niezapłaconego abonamentu RTV są
    > dziedziczone?
    > Mój tata płacił regularnie abonament, zmarł 26.10.2006
    I z tym dniem wygasł jego obowiązek płacenia abonamentu jako że przestał być
    użytkownikiem odbiornika odbiornika.
    (http://ww2.tvp.pl/include/docs/2005/06/15/Ustawa.pd
    f)

    > 4 kwietnia 2007 wyrejestrowałem odbiornik TV, abonament był płacony do
    > marca 2007 zleceniem stałym z konta osobistego.
    > Teraz poczta chce ode mnie 2,20 zł + odsetki tytułem niezapłaconego
    > abonamentu za kwiecień 2007. Czy muszę to płacić?
    IMO - nie. Być może odziedziczyłeś telewizor po ojcu (a więc stałeś się jego
    posiadaczem). Ustawa każe domniemywać, że osoba posiadająca odbiornik używa
    go. Ale jeśli jest to odbiornik przystosowany do natychmiastowego odbioru
    programu (co może ujawnić przedstawiciel uprawnionego organu kontrolującego,
    jak go kto głupi wpuści do chaty).
    Niech ci teraz udowodnią, że nie odziedziczyłeś podstawki pod kwiatek
    zrobionej ze starego, niesprawnego telewizora.
    Istnieje być może kwestia zwrotu spadkobiercy zwrotu nadpłaconego
    abonamentu, co uszczupliło masę spadkową.

    --
    Jotte