eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziedziczę tylko mieszkanie, czy mieszkanie z zawartością???? › Re: Dziedziczę tylko mieszkanie, czy mieszkanie z zawartością????
    From: <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczę tylko mieszkanie, czy mieszkanie z zawartością????
    Date: Thu, 26 Jan 2006 11:52:40 +0000 (UTC)

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):
    > Jeżeli tak jest sformułowany testament to macie problem.
    Czy aby na pewno (patrz poniżej)??

    > Bo spadkobiercę
    > można powołać tylko do ułamkowej części spadku, a nie do określonych
    > przedmiotów.
    Ale o ile mi wiadomo to jest taka możliwość i reguluje to art. 961 KC -
    jeżeli sędzia by uznał, że zapisane przedmioty wyczerpały by spadek, to
    jestem jedym spadkobiercą, w przeciwnym razie (a tak raczej będzie)"Jeżeli
    rozrządzenie testamentowe zostało dokonane na rzecz kilku osób, osoby te
    poczytuje się w razie wątpliwości za powołane do całego spadku w częściach
    ułamkowych odpowiadających stosunkowi wartości przeznaczonych im
    przedmiotów", czyli np.: ja otrzymam mieszkanie jako np ułamek 90/100, ktoś
    tam samochód jako np.: 7/100, a pozostałe rzeczy jako np.: po 1/100 dla
    pozostałych 3 osób... Czy się mylę??

    > Teraz albo będzie to uznane za testament powołujący kilku
    > spadkobierców w częściach odpowiadających wartości poszczególnych
    > przedmiotów (ale wtedy każdy ma prawo do każdego przedmiotu wchodzącego
    > w skład spadku),
    Czyli mniej więcej to samo, ale jednej rzeczy nie rozumiem - komuś komu
    przypadnie 1/100 nie będzie chyba mógł rościć prawa do samochodu (wartość
    7/100) czy np mieszkania (wartość 90/100)

    > albo będzie dziedziczenie ustawowe a testament będzie
    > zawierał jedynie zapisy - czyli będziecie mieć roszczenie do
    > spadkobierców o wydanie konkretnej rzeczy.

    Czyli w takim razie - wszystkie rzeczy przypadną ustawowym spadkobiercom, i
    wtedy ja i ta druga osoba będziemy mogli się od nich domagać na podstawie
    zapisu w testamencie, wydania mieszkania albo samochodu, czy innej rzeczy?? A
    jak nie zechcą wydać?? To co mi pozostaje?? Droga sądowa??

    Aż strach się bać tego wszystkiego.....