  • 1. Data: 2005-04-04 06:42:27
    Temat: Działka - kiedy "rolna" a kiedy "budowlana"?
    Od: "vulpes" <v...@t...televox.pl.somewhere>

    Kiedy działka jest "działką rolną" a kiedy "działką budowlaną"?

    Sytuacja jest taka że działka "od zawsze" była działką rolną,
    na planach geodezyjnych jest częściowo oznaczona jako tereny
    uprawne a częściowo jako łąki. "Coroczny" podatek jest płacony
    jak od gruntów rolnych. Od pewnego czasu jednak w planach
    zagospodarowania przestrzennego zapisane jest że w tym miejscu
    mają być tereny mieszkalne. Czy po "pojawieniu się" planu
    zagospodarowania przestrzennego działka "automagicznie" stała
    się działką budowlaną czy też zmiana na działkę budowlaną
    wymaga przeprowadzenia oddzielnej procedury "przekwalifikowania"?
    Jeśli można to prosił bym o uzasadnienie z podaniem "paragrafów"

    Pozdrawiam
    Vulpes

  • 2. Data: 2005-04-04 06:53:58
    Temat: Re: Działka - kiedy "rolna" a kiedy "budowlana"?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > wymaga przeprowadzenia oddzielnej procedury "przekwalifikowania"?
    > Jeśli można to prosił bym o uzasadnienie z podaniem "paragrafów"

    Nie bedzie to nigdy dzialka czysto budowlana. Bedzie to dzialka rolna z
    mozliwoscia zabudowy. Zeby wybudowac dom, trzeba odrolnic kawalek
    terenu, do 5 ar jest to bezplatne, a wieksze powierzchnie są platne w
    zaleznosci od ceny zyta ;)

  • 3. Data: 2005-04-04 07:44:09
    Od: "vulpes" <v...@t...televox.pl.somewhere>

> [...]
    > mozliwoscia zabudowy. Zeby wybudowac dom, trzeba odrolnic kawalek
    > terenu, do 5 ar jest to bezplatne, a wieksze powierzchnie są platne w

    Dzięki za odpowiedź,
    czy mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć na jakie paragrafy się powołać?
    I jak udowodnić że "w dniu" była to działka rolna?
    Bo niestety pewna "przemiła pani" z "US" ma "jakiś problem" i bardzo chce
    żeby to również był mój problem, tyle że ciągle nie udało jej się "wywarczeć"
    o co jej tak naprawdę chodzi...

    Pozdrawiam
    Vulpes

  • 4. Data: 2005-04-04 08:11:44
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > żeby to również był mój problem, tyle że ciągle nie udało jej się "wywarczeć"

    Nie musisz sie powolywac na paragrafy. Trzeba wziasc z gminy lub
    starostwa wypis z rejestru gruntow. Ten dokument okresla jasno stan
    działki, tylko nie bardzo wiem co do tego ma US ...

  • 5. Data: 2005-04-04 08:24:05
    Temat: Re: Działka - kiedy
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> napisał(a):

    > Nie musisz sie powolywac na paragrafy. Trzeba wziasc z gminy lub
    > starostwa wypis z rejestru gruntow. Ten dokument okresla jasno stan
    > działki, tylko nie bardzo wiem co do tego ma US ...

    Wypis z rejestru gruntów mógłby być jakimś wyznacznikiem wartości gruntu,
    gdyby nie istniał plan zagospodarowania przestrzennego. Jeśli istnieje to
    przeznaczenie nieruchomości jest tam opisane. A w wypisie z rejestru gruntów
    może sobie nieruchomośc figurować nawet jako grunt rolny klasy I - ma to
    niewielkie znaczenie, bo te rejestry są na ogół nieaktualne. Urząd skarbowy
    przyjmie do własnej oceny stan według planu zagospodarowania przestrzennego
    IMHO słusznie, bo inaczej ocenię wartość działki, na której dopuszczone jest
    budowanie (nawet w przyszłości) niż na której tego się nie przewiduje (jakaś
    tam "rolnicza przestrzeń produkcyjna") i aby coś kiedyś tam postawić będę
    musiał strzelić samowolkę albo zmieniać plan zagospodarowania przestrzennego.

    b.

  • 6. Data: 2005-04-04 19:34:30
    Od: "ANNA MALISZEWSKA" <a...@x...wp.pl>

    Użytkownik " b" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tam "rolnicza przestrzeń produkcyjna") i aby coś kiedyś tam postawić będę
    > musiał strzelić samowolkę albo zmieniać plan zagospodarowania

    Pod co przeznaczona jest działka decyduje plan zagospodarowania
    przestrzennego. Natomiast jej faktyczne wykorzystanie opisuje ewidencja
    gruntów. Głowny wpływ na wartość ma zapis w planie zagospodarowania.
    AMM