  • Data: 2005-03-30 15:09:18
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Leszek" <y...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Wysocki" wrote:

    > Racja, zamiast "na lekcji" chcialem napisac "na terenie szkoly".
    Czyli zapis w statucie szkoły zgodnie z zaleceniami
    miedzy innymi PREWENCJI antynarkotykowej.
    "Uczniowie zamawiają sobie działki za pośrednictwem
    telefonii komórkowej" [cytat z wykładu].
    O używaniu telefonu w tracie lekcji, to nawet nie chce pisać.

    > Wielkie dzieki. Oprocz tego myslicie ze warto pisac do rzecznika? Policja
    > takie kradzieze raczej traktuje z pelna powaga (jak kradziez), czy
    > podchodzi
    > do tego na zasadzie "problemow wychowawczych"?
    Rzecznik nic tu nie zdziała. Tłumaczenie dyrektora, będzie takie
    jak napisałem wyżej, a policja nie potraktuje tego jako kradzież,
    ponieważ, gdy przyjdzie prawny opiekun to dyrektor komórkę
    zwróci. Zostaje więc "gazeta w spodniach".
    Co innego, gdyby nie chciał zwrócić, wówczas obowiązują sankcje
    nie objęte regulaminem szkoły.
    W przeciwnym przypadku dyrektor zawsze powie: to dla dobra
    dziecka lub innych dzieci.

    W USA za skorzystanie z komórki nawet po lekcjach w szkole
    grozi wydaleniem ze szkoły. Gdy uczeń chce zadzwonić, może to
    zrobić, zgłaszając fakt ochronie szkoły, dyżurnemu nauczycielowi
    lub w ostateczności komuś z obsługi szkoły. Zgodę taką otrzymuje
    natychmiast, ale rozmowę przeprowadza w ich obecności.
    Automaty telefoniczne na terenie szkół są kontrolowane.
    Ot powołujemy się na demokrację zachodu - to może w całej
    rozciągłości?
    Leszek