  • 1. Data: 2007-12-18 19:08:43
    Temat: Dwa etaty i składki ?
    Od: tomi <z...@g...pl>

    W jednej firmie jestem zatrudniony na pełny etat, a w drugiej na 4/5
    etatu, są to umowy o pracę.
    Obie firmy odprowadzają wszystkie składki. A pracując w dwóch firmach
    podobno nie płaci się jednej ze składek. Zgłosiłem tą informację, ale
    panie księgowe nic z tym nie zrobiły.
    Czy ja mogę zwrócić się do ZUS czy US o zwrot jednej ze składek ? Czy
    nic nie robić w tej dziedzinie ?
    Jeżeli zostanie zwrócona to trafi ona do pracodawcy czy też do mnie ?

  • 2. Data: 2007-12-18 22:57:52
    Temat: Re: Dwa etaty i składki ?
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "tomi" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nic nie robić w tej dziedzinie ?
    > Jeżeli zostanie zwrócona to trafi ona do pracodawcy czy też do mnie ?

    składki są odprowadzane słusznie od wynagrodzeń osiąganych z 2 żródeł,
    nie możesz się zwrócić o zwrot, to znaczy możesz, ale ta prośba zostanie
    odrzucona - na pocieszenie dodam tylko, że ewentualne świadczenia
    bedziesz miał wypłacane w takim przypadku również z 2 źródeł czyli np.
    dwa zasiłki chorobowe, oraz podstawa wymiaru twojej emerytury lub renty
    również bedzie wyliczona z uwzględnieniem 2 pensji

  • 3. Data: 2007-12-19 10:03:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 23:57:52 +0100, przempo napisał(a):

    > na pocieszenie dodam tylko, że ewentualne świadczenia bedziesz miał
    > wypłacane w takim przypadku również z 2 źródeł czyli np. dwa zasiłki
    > chorobowe

    ROTFL
    Jedynie podstawa będzie "samą" z dwóch tytułów ubezpieczeń - ale na pewno
    nie otrzyma dwóch zasiłków.

  • 4. Data: 2007-12-19 11:53:21
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ROTFL
    > Jedynie podstawa będzie "samą" z dwóch tytułów ubezpieczeń - ale na
    > pewno
    > nie otrzyma dwóch zasiłków.

    no i czego rżysz jak głupawy osiołek
    zanim zaczniesz wygłaszać swoje głupawe pewniki radze się zapoznać z
    obowiązującymi przepisami
    ubezpieczony zatrudniony na podstawie dwóch umów o pracę ma prawo do
    wynagrodzenia z art 92 KP u obu pracodawców, a od 34 dnia niezdolności
    ma prawo do zasiłku chorobowego u każdego pracodawcy osobno

    art. 6, art. 11 i art. 29 ustawy z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    (Dz.U. z 2005 r. nr 31 , poz. 267 ze zm.),
    § 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 27 lipca 1999
    r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wystawiania zaświadczeń
    lekarskich, wzoru zaświadczenia lekarskiego i zaświadczenia lekarskiego
    wydanego w wyniku kontroli lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń
    Społecznych (Dz.U. nr 65, poz. 741 ze zm.).

    dodatkowo za głupotę PLONK

  • 5. Data: 2007-12-19 12:19:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 12:53:21 +0100, przempo napisał(a):

> [...]
    > wynagrodzenia z art 92 KP u obu pracodawców, a od 34 dnia niezdolności
    > ma prawo do zasiłku chorobowego u każdego pracodawcy osobno

    Debilku kanciaty - *zasiłek* a *wynagrodzenie gwarantowane* to dwa różne
    pojęcia. Ty, nie świadom różnicy, pisałeś o zasiłku (domyślnie zasiłek
    chorobowy wypłaca ZUS).
    Nie sprecyzowałeś że mówisz o "do 33 dni" - więc LOGICZNIE rzecz biorąc
    popaprańcu - pracodawca w tym okresie musi wypłacić wynagrodzenie
    gwarantowane (kod 331).
    Ale broniąc się w ten sposób i tak jesteś skazany na porażkę - po prostu w
    poprzednim poście nie wyraziłeś się precyzyjnie. Teraz pozostaj eci tlyko
    "rzucanie się".

    > dodatkowo za głupotę PLONK

    lotto mi to.
    Aaaaa - widzisz swoje odbicie w lusterku do którego skierowałeś ten
    tekścik? :P

  • 6. Data: 2007-12-19 12:30:44
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Herald"

    > Debilku kanciaty - *zasiłek* a *wynagrodzenie gwarantowane* to dwa
    > różne
    > pojęcia. Ty, nie świadom różnicy, pisałeś o zasiłku (domyślnie zasiłek
    > chorobowy wypłaca ZUS).

    no niestety przygłupie - zus wypłaci DWA zasiłki, jeśli pracowawca nie
    jest uprawniony do wypłaty świadczeń, a w przypadku gdy są to zakłady
    zatrudniające ponad 20 pracowników, to KAZDY zakład wypłaci zasiłek i
    rozliczy z ZUS

    > Nie sprecyzowałeś że mówisz o "do 33 dni" - więc LOGICZNIE rzecz
    > biorąc
    > popaprańcu - pracodawca w tym okresie musi wypłacić wynagrodzenie
    > gwarantowane (kod 331).

    nie musiałem precyzować, bo zarówno wynagrodzenie za czas choroby jak i
    zasiłek chorobowy są wypłacane z DWÓCH tytułów - wbij sobie to wreszcie
    do głowy