    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Drzewa to nie chwasty
    Date: Wed, 11 Sep 2002 13:10:57 +0200

    "Jacek" [...]
    > Nie zapominaj jednak, ze powodzie sa wlasnie skutkiem wycinania lasow,
    > erozji gleby i wyplukiwania gleby prochniczej.

    Nie zapominam, ne zapominam tez, ze nie sa JEDYNA przyczyna.
    Inna wazna przyczyna powodzi sa waly przeciwpowodziowe w gornych giegach
    rzek
    i ich irygacje...

    > Warstwa gliny, ilosc nie zatrzymuje, ani nie magazynuje wody i po
    > deszczu z lasu wyplywa od razu rzeka.

    Tu mozwa o lesiwe, a chodzi o drzewa - chwasty,

    W Krakowie przewracaja sie glownie topole, przygniatajac ludzi i
    samochody..
    Sieje sie toto samo i rosnie ku uciesze mieszkancow,
    az jest za stare by wyciac i potem sa klopoty..

    > W niektorych miastach jest obecnie wiekszy pozysk drzewa niz z lasow.

    Bo dsie przewracaja, zaslaniaja okna , wychodza nad ulice....
    Czesc trzenba wyciac.

    > Wycinane sa szczegolnie atrakcyjne wysokie drzewa o grubych pniach,
    > ktorych wartosc to kilka tysiecy zlotych.

    Z moich obserwacji to wycina sie tam, gdzie przeszkadzaja.

    > A bywa tak, ze firmy wycianajace te drzwa dostaja jeszcze za to
    > pieniadze.
    > Drzewa te sa sprzedawane do tartakow, albo w kawalkach, sprzedawane
    > potem jako drzewo kominkowe.

    widzioalem jak mieszkancy "zutylizowali" przewrocona przez wiatr brzoze...

    > Drzewa 50-100 letnie sa obcinane z gory, tak, ze wygladaja jak pale i
    > albo uschna za rok, albo wypuszcza
    > galezie z grubego pnia.
    > Nie zapominaj ze wycinane sa drzewa egzotyczne, kasztany, ktore w
    > przemysle meblarskim maja ogromna wartosc.
    > A topole o ktorych mowisz, doskonale od seek lat chronily drogi przed
    > wiatrem, zasypaniem sniegiem.

    ja widze wokol walace sie topole... moze wlasnie dozyly swego wieku ?

    > Chyba ekolodzy sa bardzo slabi, gdyz nastapil calkowity odwrot od
    > zieleni.

    Niedlugo "ekolog" bedzie jedna z wiekszych obelg...
    a szkoda.

    > Nawet na rynku krakowskim jest tylko kostka, plyty granitowe i zadnego
    > drzewka, nie ma nawet metra kw. trawy.

    Jest Pan pewien ?
    Nie pamietam jakjest teraz, ale jeszcze niedawno drzewa byly.
    Poza tym reon Srarego miasta to jeden z wiekszych ohrodow i parkow.
    Przyjezdny tego nie widzi, bo ogrody oddzielone sa domami i murami.
    Widac to za to na zdjeciach "z lotu ptaka" i z okien na wyzszych pietrach
    kamienic

    To hektary ogrodow i parkow otoczone domami pomiedzy ktorymi przebiegaja
    ulice.

    > Jacek

    Boguslaw