    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga konieczna - jak to będzie w tym przypadku?
    Date: Fri, 12 Mar 2010 19:01:48 +0100

    On Fri, 12 Mar 2010, GK wrote:

    > Chwilka... ale ja również użytkowałem a nie tylko oni. I moja babcia i moi
    > rodzice. Nie było tak, że tylko oni użytkowali to przejście.

    Tak dla porządku - zasiedzeniu podlega nie tylko własność nieruchomości,
    ale również ograniczone prawo do korzystania (służebność). 292 KC.
    Dla porządku trzeba dodać, że przepis wymaga "widocznego urządzenia",
    więc pewnikiem nie ma zastosowania, ale to *NIE* jest tak, że zasiedzieć
    można wyłącznie "wszystko albo nic", czyli (tylko) własność!

    pzdr, Gotfryd