eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDroga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na problem. › Re: Droga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na problem.
    From: "Gandzia" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga dojazdowa do działki + drzewa, czyli doskonały przepis na
    problem.
    Date: 23 Mar 2007 06:22:56 -0700

    > zacznij od grilla w niedzielne popołudnie i alkoholu. W przeciwnym
    > razie tylko droga sądowa, koszty i pewnie pół roku to minimum.

    > pzdr. Celuloz

    Niestety, z nimi ciężko się będzie dogadać. Sytuacja jest mocno
    napięta i chyba nie da się tego zmienić.

    > Są. Bierz siekierę i do roboty :)

    Wolał bym to zostawić na sam koniec, puki co nie ma co rozpoczynać
    otwartej wojny.

    > czy ta droga jest wyznaczona na planie w gminie, czy tylko sie umowiliscie
    > pomiedzy soba ze to jes droga

    Tak, mam to na planach.

    > jak dla mnie jesli tam jest formalnie wyznaczona droga, to upewniej sie w
    > gminie, ale na zdrowy rozsadek, droga ma byc przejezdna wiec zadne drzewka
    > nie maja prawa tam rosnac, wiec i do ich wykarczowania nie potrzebna
    > niczyjej zgoda, a tym bardziej wlascicieli czwartej dzialki, bo to nie ich
    > wlasnosc, nie ich teren, tylko wspolny

    No, do gminy się przejade, jak tylko będę na działce. Puki co chcę
    zebrać informacje od osób niezależnych.
    Pytanie brzmi, czy można do prawa podchodzić w sposób racjonalny i
    zdroworozsądkowy?
    Kolejne pytanie. Współwłasność oznacza, że wszyscy współwłaściciele
    podejmują decyzje, dot. terenu w sposób kolektywny, czyż nie?
    (wymagany podpis na wniosku o wycięcie drzew) A może każdy sobie?
    Jest może jakiś przepis który mówi że droga musi być przejezdna ?
    (hyh, absurdalnie to brzmi)

    > w ostatecznosci zostaje albo wyciecie tych drzewek pod ich nieobecnosc,
    > albo malo ekologiczny sposob z podlaniem ich jakims swinstem i same uschna

    Jak już wspominałem, to ostateczność.

    Wiadomo, "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" ;-)

    Generalnie chodzi mi o to, żeby móc pokazać rodzinie konkretny przepis
    czy też papier, na to, że nie mają oni prawa nie zezwolić na ścięcie
    drzew.

    Pozdrawiam,
    Łukasz Gendera.