eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDoznane urazy w autobusie MPK z winy kierowcy - prosze o pomoc › Re: Doznane urazy w autobusie MPK z winy kierowcy - prosze o pomoc
    From: earl <e...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Doznane urazy w autobusie MPK z winy kierowcy - prosze o pomoc
    Date: Sun, 2 Nov 2008 08:32:17 -0800 (PST)

    On 2 Lis, 17:23, Bartek <z...@n...grupie> wrote:
    > Dzień dobry,
    > (a raczej dobry wieczór)
    >
    > Moja mama 3 dni temu miala podczas zbyt szybkiej
    > jazdy kierowcy autobusu MPK dość nieprzyjemny upadek,
    > i wybyiła palec oraz stłuczony barek oraz głowę.
    >
    > Wbrew pozorom wyglądało to dość niebezpiecznie,
    > mama wylądowała na pogotowiu, ale pojechała doiero po tym jak wróciła
    > do domu (była w szoku). Jedyne co zdołała w przytomności umyslu
    > zanotować to numery autobusu.
    >
    > Nie zamierzam odpuścić sprawy, bo kierowca zamiast pomóc mamie,
    > to jeszcze ją zwymyślał, mimo iż sam jechał jak wariat.

> [...]

    zgłosić do mzk i zapytać, gdzie mają ubezpieczoną odpowiedzialność
    cywilną [zakład komunikacji jako firma],
    a potem zgłosić do ubezpieczyciela, najłatwiej będzie, podać
    okoliczności, najlepiej świadków wskazać jeżeli się uda, dokumenty
    potwierdzające leczenie; można dostać zadośćuczynienie za krzywdę i
    zwrot kosztów leczenia, dojazdów etc. związanych bezpośrednio z
    wypadkiem - jeżeli jakieś były;
    mzk odpowiada na zasadzie ryzyka jako przedsiębiorstwo, także
    wystarczy jeżeli uda się wam wykazać, że wypadek i następstwa
    rzeczywiście miały miejsce w autobusie i są wynikiem szybkiej jazdy, a
    nie nieuwagi lub po prostu nieszczęśliwego wypadku