  • 1. Data: 2008-01-07 22:13:40
    Temat: Dostawca energii i "roboty" przed licznikiem
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Czy dostawca energii ma prawo nakladac na mnie obowiazek wykonywania
    jakichkolwiek modyfikacji na liniach PRZED licznikiem? Dostalem
    wlasnie pismo, w ktorym dostawca energii domaga sie ode mnie wymiany
    zabezpieczen przedlicznikowych i przystosowania puszki rozgaleznej do
    plombowania. Mieszkam w kamienicy pod zarzadem wspolnoty. Czyj tak
    naprawde jest to problem? Energetyki? Administracji? Moj?

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 2. Data: 2008-01-08 05:29:47
    Temat: Re: Dostawca energii i "roboty" przed licznikiem
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Tomasz Holdowanski pisze:
> [...]
    > plombowania. Mieszkam w kamienicy pod zarzadem wspolnoty. Czyj tak
    > naprawde jest to problem? Energetyki? Administracji? Moj?

    rozumiem, że jest już istniejący jakiś wiz i na nim należy zamontować'
    puszkę rozgałęźną + zabezpieczenia przedlicznikowe na "twój" licznik?
    jeśli tak to energetyka nie ma nic do tego, bo to już jest instalacja
    odbiorcy, więc wykonanie tego spoczywa na odbiorcy.
    a w jakim celu dostałeś to pismo?? jako nowe warunki przyłączeniowe, cze
    protokół poprawy wadliwej instalacji??

  • 3. Data: 2008-01-08 08:31:53
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > rozumiem, że jest już istniejący jakiś wiz i na nim należy zamontować'

    Co to jest "wiz"?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2008-01-08 15:15:43
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    LukaszS pisze:

    > Co to jest "wiz"?

    wewnętrzna instalacja zasilająca. to jest to samo co kiedyś było
    nazywane jako "wlz"

  • 5. Data: 2008-01-08 16:14:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Czy dostawca energii ma prawo nakladac na mnie obowiazek wykonywania
    > jakichkolwiek modyfikacji na liniach PRZED licznikiem? Dostalem

    Przeczytaj swoja umowe. Jest tam okreslony punkt rozgraniczenia. W twoim
    przypadku zapewne bedzie to skrzynka z "pionem" na klatce schodowej.

  • 6. Data: 2008-01-08 18:15:02
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    William pisze:

    > Przeczytaj swoja umowe. Jest tam okreslony punkt rozgraniczenia. W twoim
    > przypadku zapewne bedzie to skrzynka z "pionem" na klatce schodowej.

    niekoniecznie. w budynkach wielorodzinnych zasilanych linią kablową,
    granicą eksploatacyjną są zaciski w złączu kablowym w kierunku
    instalacji odbiorcy. przy lini napowietrznej są to zaciski prądowe na
    szczycie budynku. więc za instalację wewnątrz budynku odpowiada odbiorca
    (administrator budynku).

  • 7. Data: 2008-01-08 19:49:39
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > LukaszS pisze:
    >
    > wewnętrzna instalacja zasilająca. to jest to samo co kiedyś było
    > nazywane jako "wlz"

    A teraz już nie jest tak nazywane??

  • 8. Data: 2008-01-08 22:49:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2008, Tomasz Holdowanski wrote:

> [...]
    > plombowania. Mieszkam w kamienicy pod zarzadem wspolnoty. Czyj tak
    > naprawde jest to problem? Energetyki? Administracji? Moj?

    Uwaga, gdybam.
    Ale oba posty - odpowiedzi (na pierwotny) zakładają a priori,
    że dołączenie kolejnego obciążenia nie będzie wymagało zmiany
    dotychczasowych warunków dostawy prądu, ustalonej między
    dostawcą a wspólnotą.
    Pytanie: co stoi na przeszkodzie, aby istniała taka sytuacja, że
    dostawca w zakresie zmiany warunków dostawy stawia warunek "albo
    zapłacicie, albo zrobicie we własnym zakresie", zaś wspólnota
    tenże warunek "przerzuca" na chętnego?

    Mi w opisie brakuje *przyczyny* wystąpienia dostawcy z takim żądaniem!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-01-09 08:42:07
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 8 Jan 2008 23:49:45 +0100
    is the real date, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    > Mi w opisie brakuje *przyczyny* wystąpienia dostawcy z takim żądaniem!

    "Przyczyna" jest prosta: niedawno zmienil sie dostawca (jakies
    przeksztalcenia itd); nowy dostawca stwierdzil, ze stare topnikowe
    bezpieczniki sa be, skrzynka licznikowa, ktora mozna otworzyc
    spinaczem jest be, brak "uszu" do zalozenia plomby na wspomniana
    skrzynke tez.

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za odpowiedzi!
    Mordazy.

  • 10. Data: 2008-01-09 19:20:47
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Tomasz Holdowanski pisze:

> [...]
    > bezpieczniki sa be, skrzynka licznikowa, ktora mozna otworzyc
    > spinaczem jest be, brak "uszu" do zalozenia plomby na wspomniana

    głupota!! Wkładki topikowe Bi jeżeli są o właściwym amperażu mogą być
    jak najbardziej, byleby były przystosowane do oplombowania. a napisali
    jaki typ zabezpieczenia masz założyć??
    sama szafka licznikowa może ale nie musi być zamykana czy przystosowana
    do oplombowania. przecież sam licznik jest oplombowany. w razie
    uszkodzenia licznika przez osoby trzecie i tak koszty za ewentualną
    wymianę pokrywa odbiorca.

    tak z czystej ciekawości zapytam, który to dostawca wystawił takie warunki??