  • Data: 2006-06-13 20:01:50
    Temat: Re: Dorobek związku partnerskiego bez ślubu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vonnegut79 [###v...@W...onet.pl.###] napisał:
    > Johnson napisał(a):

    > Hm czyli można by pójść w tym kierunku... Dodam, że dziewczyna ta
    pracje
    > na czarno i nie ma legalnych dochodów... a nawet jeśli sąd uznałby
    jego
    > wpłatę za darowiznę to o ile wiem od takiej darwoziny płaci się
    podatek,
    > a ona takiego na pewno nie zapłaciła.

    Po pierwsze nie zapominaj o tym, że darowizna do pewnej kwoty jest
    zwolniona z podatku. Po drugie trzeba by dowieść, że darowizna miała
    miejsce (bo może to była pożyczka). Po trzecie, z faktu, że nie
    zapłaciła nawet podatku nie wynika nieskuteczność darowizny. Co
    najwyżej (jeśli się to nie przedawniło) zapłaci podatek z odsetkami.
    Szanse na to, że kwota uchybienia podatkowego będzie na tyle duża, że
    to przestępstwo są raczej znikome, więc dopłaci w ostateczności
    jeszcze mandat. Poza tym spokojnie może utrzymywać, że to była
    pożyczka, którą oddała mu później.