    Date: Thu, 10 Jun 2010 14:26:44 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Doręczenie nie adresatowi

    W dniu 10-06-2010 13:44, Borzymir pisze:
    > Witam,
    > Czy listonosz/kurier ma prawo doręczyc list polecony/przesyłkę osobie
    > zameldowanej pod tym samym adresem, nie będącej adresatem?

    Mówisz o doręczeniu pod wskazany adres, nie odbiorze na poczcie?

    W tym pierwszym przypadku listonosz może doreczyć przesyłkę osobie
    pełnoletniej, zamieszkałej wraz z adresatem.
    Trzeba pamiętać, że ta osoba bierze na siebie w tym momencie obowiązek
    dostarczenia przesyłki adresatowi. Jeżeli wie, że nie ma takiej
    możliwości, nie powinna odbierać.
    Tyle teorii.

    Można na poczcie złożyć zastrzeżenie, wtedy listonosz będzie zostawiał
    awizo gdy adresata nie zastanie, bez względu na to czy ktoś inny będzie
    w domu. I wtedy możesz mieć do poczty pretensje, jeżeli przesyłkę
    dostanie osoba niepowołana.

    Co do kuriera, to decydują warunki umowy. Firmy kurierskie mają w
    większości opcję "do rąk własnych" i wtedy kurier nie może oddać jej
    innej osobie. Ale zwykle trzeba za to dopłacić.
    Standardowa umowa gwarantuje dostawę "pod adres" temu, kto akurat tam
    będzie.

    A więc jak masz kłopoty z domownikami, to musisz sam się zatroszczyć,
    żeby nie odbierali twojej poczty.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813