  • Data: 2006-12-27 23:04:54
    Temat: Re: Domowy i biurowy uzytek.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-12-2006 o 23:57:53 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Licencje dotyczace oprogramowania czesto mowia o dozwolonym uzytku w
    > celach niekomercyjnych. Gdzie ma granice ta niekomercyjnosc? Przykladowo
    > - wersja niekomercyjna stworzylem utwor, utwor oddalem znajomemu za
    > darmo, on sprzedal go komus innemu za pieniadze. Ja jestem czysty -
    > zaakceptowalem umowe licencyjna i nie zlamalem jej; znajomy jest czysty
    > - nie akceptowal umowy licencyjnej wiec nie mogl jej zlamac; poza tym
    > nie mial do czynienia z programem tylko z utworem. Czy mam racje?

    Jako dwa przypadki, najbardziej mnie interesujace, podam:
    - program komputerowy, napisany w jakims znanym Visualu bez licencji
    komercyjnej, sprzedawany na allegro przez znajomego, ktory dostal go ode
    mnie za darmo
    - utwor nagrany na dysku w darmowym edytorze (ale rowniez bez licencji
    komercyjnej), pozniej nagrany przez znajomego na plyte i sprzedawany.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.