  • 1. Data: 2006-07-11 11:00:58
    Temat: Dom - jak najkorzystniej przekazac?
    Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

    Witam!

    Chcialbym sie dowiedziec jak najkorzystniej tzn. najtaniej przekazac dom z
    rodzicow na dzieci, chodzi mi o oplaty notarialne, podatki itp.
    Czy najlepiej go przepisac, "sprzedac", darowac w testamencie czy tez jest
    jeszcze jakas inna mozliwosc?

    Dziekuje i pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2006-07-11 11:15:29
    Temat: Re: Dom - jak najkorzystniej przekazac?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 13:00:58 +0200, rajton napisał(a):

    > Czy najlepiej go przepisac, "sprzedac", darowac w testamencie czy tez jest
    > jeszcze jakas inna mozliwosc?

    Najlepiej troche z tym poczekać, bo w Sejmie właśnie pracują nad ustawą
    która zwalniałaby z podatku w przypadku takich darowizn.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-07-11 11:35:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Najlepiej troche z tym poczekać, bo w Sejmie właśnie pracują nad ustawą
    > która zwalniałaby z podatku w przypadku takich darowizn.

    Optymista.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 4. Data: 2006-07-11 12:10:50
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e900e2$des$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > rodzicow na dzieci, chodzi mi o oplaty notarialne, podatki itp.
    > Czy najlepiej go przepisac, "sprzedac", darowac w testamencie czy tez jest

    Sprzedać. Przepisanie (czyli darowizna) i dziedziczenie to taka sama stawka.

  • 5. Data: 2006-07-11 12:31:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 13:35:58 +0200, Johnson napisał(a):

    > Optymista.

    Eee, im chyba też na tym zależy :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-07-11 13:12:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Eee, im chyba też na tym zależy :)

    Nie chce mi się szukać, ale gdzieś czytałem że już od tego pomysłu
    odstąpili.

  • 7. Data: 2006-07-11 13:30:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 11 Jul 2006 15:12:23 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie chce mi się szukać, ale gdzieś czytałem że już od tego pomysłu
    > odstąpili.

    No to ch.. z nimi, wszystkie dobre pomysły porzucają a zajmują się tylko
    tymi które utrudniają innym życie :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-07-11 14:03:19
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    rajton napisał(a):
> [...]
    > rodzicow na dzieci, chodzi mi o oplaty notarialne, podatki itp.
    > Czy najlepiej go przepisac, "sprzedac", darowac w testamencie czy tez jest

    Inna możliwość to umowa dożywocia.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2006-07-11 18:03:33
    Od: ...@...c

> [...]

    > rodzicow na dzieci, chodzi mi o oplaty notarialne, podatki itp.
    > Czy najlepiej go przepisac, "sprzedac", darowac w testamencie czy tez jest

    obniżyć wartość a potem zwyczajnie sprzedać.

    --
    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2006-07-12 05:17:53
    Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

    > Sprzedać. Przepisanie (czyli darowizna) i dziedziczenie to taka sama
    > stawka.

    Jakie sa te stawki przy przepisaniu a jakie przy sprzedazy?