    From: "Cezar" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Dobrowolne poddanie sie karze"
    Date: Sun, 7 Mar 2004 00:35:42 +0100

    > A jak mozna okreslic mozliwosci majatkowe ucznia na utzrymaniu rodzicow,
    > bedacego wspolwlascicielem samochodu o wartosci 500 zl? Pytanie wbrew
    > pozorom nie jest retoryczne :-/

    W praktyce : gdy przesluchiwali ciebie w ch. podejrzanego to pytali o to
    jaki masz dochod miesiezny, czy pracujesz, ew. czy jestes na utrzymaniu
    rodzicow i ile oni zarabiaja, czy masz majatek - takie pozycje sa w
    portokole przesluchania podejrzanego. No wiec po tym sie ocenia mniej wiecej
    na ile cie stac.

    > Czy jest mozliwosc zamienienia grzywny na roboty publiczne? Wole sadzic
    > kwiatki, przynajmniej miasto bedzie ladniej wygladac. A moge liczyc tez na
    > zamnienie czesci kary na roboty? Poprosilbym np o 300 h prac w zamian za
    > lagodniejszy wymiar pozostalych kar. Chociaz w sumie mniej niz rok bez
    > prawka to niemozliwe (?), a dlugosc wyroku w zawieszeniu mi wisi - nie mam
    > zamiaru wiecej lamac prawa. Tylko ta grzywna....

    Mozesz tez wnioskowac o ograniczenie wolnosci bo art. 178a kk to przewiduje,
    w zasadzie jest szansa to moze przejsc. Przy ograniczeniu wolnosci mozesz
    sie spodziewac orzeczenia nakazu darmowej pracy na cele spoleczne w wymiarze
    20-40 h miesiecznie.

    > Zostalem juz przesluchany i moje papiery sa w drodze do prokuratury,
    jednak
    > nie dostalem stamtad zadnego wezwenia ani powiadomienia. Czekac az cos
    > przyjdzie czy isc zlozyc jakies pismo?

    Sam idz i zloz na biurze podawczy taki papier.

    > Czy w przypadku jesli moja petycja zostanie pozytywnie rozpatrzona musze
    > pokrywac koszty procesu (ktorego w sumie nie bylo)???

    A tak koszty cie nie omina, chyba ze jestes biedny jak ta mysz koscielna.

    Cezar