  • Data: 2017-07-05 13:37:56
    Temat: Re: Długość nazw ulic.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-22 o 10:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy nie uważacie, że potrzebne byłoby ustawowe lub w drodze rozporządzenia
    ograniczenie długości nazw ulic i placów do określonej liczby znaków?
    > Przy długich nazwach wystepują problemy z adresowaniem przesyłek (np. ucinanie
    numeru lokalu - z życia).
    > Pytanie:
    > Jaka liczbę znaków uważacie za rozsądna?
    > BTW problem nie tylko obecnej władzy, przykładowo na Pomorzu Zachodnim jest sporo
    ulic jak "Zdobywców Wału Pomorskiego" - miejscowa ludność wzięła się na sposób i
    pisała "ul. ZWP 1 m. 2", ale nie każdy "patriotyczny inaczej" adres da się tak
    skrócić.

    A mnie rozwala, że jedna ulica może się nazywać na wiele sposobów w
    różnych urzędach i dokumentach.
    W poprzednim dowodzie miałem ulicę: Biskupa Kowalskiego
    W obecnym mam: Kowalskiego.

    Na tabliczkach z nazwami ulic też w cały świat:
    Bp. Jana Kowalskiego
    Bpa Jana Kowalskiego
    Biskupa Jana Kowalskiego
    Księdza Biskupa Jana Kowalskiego
    Ks. Bpa J.Kowalskiego
    itd itp

    Moim zdaniem każda ulica powinna mieć 2 nazwy: pełną (w zasadzie
    nieużywaną, ale żeby było wiadomo skąd się wzięła nazwa) i krótką
    (oficjalną, unikalną w rejonie).
    Np. oficjalnie używana byłaby nazwa:
    ul. Lewandowskiego
    a na niektórych tabliczkach z nazwą ulicy byłaby poniżej mniejszymi
    literami pełna nazwa:
    ul. Stefana Lewandowskiego (żeby było wiadomo, że nie Roberta)

    ps.
    Ostatnio w Darłówku na 2 budynkach obok siebie wisiały tablice:
    ul. Konrada
    ul. Conrada
    Ale jedna była nieco starsza, więc może radni coś zmienili w międzyczasie