  • Data: 2020-05-16 23:09:23
    Temat: Re: Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
    Od: User <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.05.2020 o 22:19, User pisze:

    > Co to jest zawór?
    Wydawało mi się, że piszę JASNO i WYRAŹNIE, że chodzi mi o zwykłe
    3-warstowe maseczki zwane chirurgicznymi.
    Mają one po jednej stronie wyraźny kolor, niebieski lub zielony, a po
    drugiej biały lub odpowiednio blado
    niebieski lub blado zielony. Różnica jest wyraźna. Nie mają żadnego
    zaworu ani filtru.
    W TV pokazywano, że należy je nosić kolorem na zewnątrz, w celu
    ochronienia innych przed noszącym.
    Jeśli tak, to znaczyłoby, że hamującym wydostawanie się wydzieliny jest
    bardziej strona biała, a nie kolorowa.
    Skoro więc porównujesz do sytuacji z sali operacyjnej, mam pytanie, czy
    miałoby sens noszenie maseczki
    odwrotnie w celu zabezpieczenia się od innych, jeśli ja nie kaszlę i nie
    kicham.
    Pokazywano także próbę z przedostawaniem się aerozolu i takie maseczki
    były skuteczne. Pokazywano
    spryskiwanie od strony białej do kolorowej.