  • Data: 2018-09-03 22:02:50
    Temat: Re: Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się częściowo odpłatne?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-09-18 o 21:05, Mateusz Bogusz pisze:
    > Co roku powtarzają się głośne przypadki, kiedy to obie organizacje robią
    > za taksówki. Dlaczego jest taka niemoc, żeby chociażby w uzasadnionych
    > przypadkach obciążać choćby częścią kosztów, osoby "ratowane"?

    Podstawę prawną do żądania wynagrodzenia, to bez większego problemu
    można znaleźć w Kodeksie Cywilnym - na szybkiego art. 438 kc. Rzecz w
    ty, że gdyby GOPR, TOPR czy WOPR zaczęły swoje usługi świadczyć
    komercyjnie, to straciły by subwencje i dotacje, które dostają z uwagi
    na to, ze robią to a darmo. Dlatego - omijając oczywiste przypadki -
    tego nie robią.

    Osobnym aspektem jest bardzo słuszna konstatacja o ocenności tych
    kwestii. To, co dla jednego jest pierdołą, dla innego może być poważnym
    zagrożeniem. Ja mieszkam w górach i zdarzyło mi się kilka razy
    przenocować w zimie w lesie. Nie wzywałem GOPR, czy TOPR, choć się
    zgubiłem we mgle. Uznałem, że przenocujemy i rano mgła opadnie -
    znajdziemy drogę. Ale kolega, który był zemną wówczas pierwszy raz w
    górach już "żegnał się z życiem" i za każdym drzewem widział wilka :-)