    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla kogo jest prawo?
    Date: Mon, 12 Dec 2022 12:25:43 +0100

    Codziennie kilka razy przechodzę pasami i nigdy nie umiem ocenić prędkości
    zbliżającego się samochodu.
    Bardziej na ucho to idzie (w tym zwalnianie połączone ze zmniejszeniem obrotów
    silnika czyli częstotliwości dźwięku) niż na oko.
    Dość specyficzne przejście, bo najpierw idziesz wąskim chodnikiem pomiędzy cudzym
    płotem a barierką oddzielającą chodnik od jezdni
    (auta za Twoimi plecami), a później od razu 90° na pasy.
    I jak nagle stanę przy końcu tej barierki na krawędzi pasów i spojrzę w lewo, to za
    ch.. nie wiem, jak szybko prosto na mnie jedzie
    zbliżające się auto.
    Wynika z tego m.in., że ułamek sekundy nie wystarczy do oceny. To co, liczyć do
    pięciu? A w prawo również warto spojrzeć
    (szczególnie że głąby z prawej jak widzą, że stoisz i się gapisz w lewo 3-4 sekundy
    to koniecznie muszą przejechać przed Tobą przez
    pasy szkoda im hamować).

    -----
    > Jadący bardzo szybko samochód można było z łatwością dostrzec.
    > Jeśli pieszy wszedł w jego bok, to z łatwością mógł jednym rzutem okaz ocenić, ze
    nawet jeśli kierujący popełnia wszystkie te
    > wymienione przez Ciebie wykroczenia, to i tak zatrzymać się przed przejściem nie
    zdoła.