    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialery - TP SA paserem?
    Date: Fri, 21 Mar 2003 09:49:08 +0100
    <3...@e...pl> <b523ss$f3p$1@news.onet.pl>
    <3...@e...pl> <b52h4d$dc4$1@news.onet.pl>
    <b52mrn$1mg$1@atlantis.news.tpi.pl> <b52sbd$8o4$2@news.onet.pl>
    <j...@4...com> <b53nu5$epa$2@news.onet.pl>
    <a...@4...com> <b54vl9$p2g$1@news.onet.pl>
    <i...@4...com> <b55a6e$m2f$2@news.onet.pl>
    <o...@4...com> <b56ct3$r50$2@news.onet.pl>
    <b56ob7$n0e$1@atlantis.news.tpi.pl> <b574m7$oub$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <b5c0be$b6g$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    > Ke'dem guerfel "Boguslaw Szostak"

    > Nie twierdzę, że obiecywałeś. Po prostu ciagle mówiłeś o dialerze,
    > który umożliwia łączenie się nie tylko z serwisem macierzystym, ale
    > także z resztą Netu. Prosił Cię o niego Scream, prosiłem i ja, ale
    > nie wskazałeś namiaru na taki, a mimo to nadal o nim mówisz...

    Jeszcze raz powtarzam - pomylil pan adresy. To nie ja obiecywalem.

    > To po co te lamenty nad biednymi userami, co to mają problemy ze
    > słowem pisanym? Jeśli komuś sperma uderza do łba i klika co
    > popadnie, żeby obejrzeć gołe dupy, to niech za to płaci.

    To nie lamenty, Panski sposob argumentacji sugeruje brak argumentow
    merytorycznych kamuflowany atakiem "ad personam" nie tylko pod moim
    adresem, ale i pod adresem naciagnietych. Ja natomiast zwracalem uwage,
    ze w biznesie istnieje nie tylko cos takiego jak etyka w biznesie , ale
    i odpowiedzialnosc sprzedawcy za wprowadzenie w blad nabywcy.

    To ZADEN ARGUMENT, ze naciagniety jest "nieczytaty".
    Prawo chroni konsumenta przed takimi biznesmenami coraz
    "szczelniej". Sa przepisy chroniace "nieczytatych" przed kredytem
    argentynskim, przed kredytem 0% kosztujacym
    wiecej niz 20 procentowy, przeciw przyslaniu malego wazonika z imitacja
    kwiatow na podstawie zdjecia sugerujacego duze...
    Nie byloby w tym nic dziwnego, gdyby prawodawca uznal za niewazne
    umowy "na klikniecie" nie poprzedzone akcja sprawdzajaca,
    czy zawierajacy umowe zdaje spbie sprawe z tego co robi..

    > Wiesz, ja prosty człowiek jestem i nie bardzo rozumiem takie
    > analogie, ale może tym razem mi się uda? Wyjaśnij mi tylko, co
    > miałeś na myśli, bo w szkole mnie tego nie nauczyli, a i kilka lat
    > już minęło od ostatniej lekcji, gdzie miałem mówić "co autor miał na
    > myśli", więc mimo starań nie rozumiem powiazań...
    >
    > Dla ułatwienia dodam, że użytkownik płaci za korzystanie z zasobów
    > serwisu, czyli oglądania gołych panienek, a jest to większy konkret,
    > niż oglądanie gołych półek w sklepie.

    Alez o BARDZO PROSTE.
    NORMALNY czlowiek nie zdaje sobie sprawe, ze jest w stanie zaplacic za
    ogladanie serwisu poprzez przelaczenie automatyczne po kliknieciu na 0-700.
    "normalny czlowiek" wie, ze modem laczy sie z numerem dostepowym
    0-22... i ze TO WLASNIE jest internet przez modem...
    Myli sie - ale to nie usprawiedliwa "zerujacych na niewiedzy".

    Analogia polega na tym, ze TPSA ma techniczne mozliwosci
    laczenia Panu rozmow przez Honolulu. A ze Pan nie wie o tym,
    ze moze "podpisac zgode na to" otwierajac drzwi od sklepu
    z regulaminem - to juz problem panskiej niewiedzy...

    > Nóż sam w sobie nie jest niczym złym. Lecz jest NIEBEZPIECZNY w ten
    > sposób, że można przez nieuwagę zrobić komuś coś, czego zrobić się
    > nie zamierzało. Dlatego uważam, że produkujący noże powinien dołożyć
    > SZCZEGÓLNYCH starań, by jego produkty nie narobiły szkód.
    >
    > Aż się prosi, żeby dodać ostatnie zdanie - i dlatego wszystkie noże
    > powinny być z tępymi czubkami i broń Boże ostre...

    Widzi Pan est cos takiego jak "powszechna swiadomosc".
    Od tysiecy lat ludzie wiedza, czym grozi ostrze noza.

    i nie zwalnia tonp poroducentow robotow kuchennych
    od takiego ich wykonania, by przypadkowo nie podlozyc
    reki pod wirujace ostrza nozy.

    To ZADNA SZTUKA tak napisac dialer, by sie upewnic,
    ze uzytkownik SWIADOMIE placi. OPOR wykorzystujacych
    dialery wyraznie sugeruje, ze ich intencja jest
    "wprowadzenie w blad niedostatecznie uwaznych".

    Boguslaw