  • Data: 2009-02-26 20:12:40
    Temat: Re: Developer - zmiany w standardzie wykończenia
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    ollo pisze:

    > Kupiłem mieszkanie W-wa Ochota, w specyfikacji jest napisane że na
    > korytarzach będa wykończenia granitowe a balustrady na balkonach będa malowane
    > proszkowo. Developer przyoszczędził i obnizył standard i mamy zamiast granitu
    > najtańszą terakotę z marketu a balustrady są pomalowane zwykła farbą i już są
    > wykwity rdzy.

    Domniemuję że specyfikacja była częścią umowy z developerem - została
    załączona, tudzież powołano się na nią w treści a Ty masz odpowiednio
    potwierdzoną jej treść ?

    > Developer twierdzi ze architekt mógł to zmienic i nam nic do tego. Moje pytanie

    Architekt mógł zmienić i nic Tobie do tego, ponieważ to jego projekt.
    Ciebie to jednak nie dotyczy w sensie relacji z developerem, bo
    architekt nie jest stroną w sporze.

    > - czy faktycznie mógł zmienić obniżając standard i czy jest szansa wygrania
    > kasy przed sądem ? I gdzie znalezc prawnika który to rozegra ? Jak prawnie
    > możemy reprezentowac wspólnote mieszkaniową, czy jest coś takiego jak pozew
    > zbiorowy ?

    A macie już wspólnotę mieszkaniową ? Instytucji pozwu zbiorowego znanej
    z amerykańskich filmów w Polsce jeszcze nie ma, aczkolwiek wspólnota
    mieszkaniowa może pozwać developera - gdyby tylko istniała. Tu jednak
    raczej nie będzie miało to zastosowania, gdyż jak sądzę jesteś na etapie
    zbliżonym do odbioru mieszkania w budynku. Na tym etapie nie jesteś
    jeszcze właścicielem ani mieszkania, ani udziału w części wspólnej.
    Podpisałeś już akt notarialny ?

    Jeśli chodzi o działanie developera - jeśli owa specyfikacja była
    częścią umowy, działanie developera było jej naruszeniem. W takiej
    sytuacji jak najbardziej jest szansa wygrania sprawy przed sądem.
    Indywidualnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio