  • Data: 2007-03-28 06:43:41
    Temat: Re: Delegacja
    Od: "jk" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziękuję za odpowiedź na pytanie, którego NE zadałem.
    > Ja się Ciebie pytam o podatek który ma uiścić PRACODAWCA, nie o podatek
    > który ma naliczyć (i zaliczkę odprowadzić) pracownikowi. Od stawki rażąco
    > niższej od tej z rozporządzenia.
    >
    > --
    > pozdro
    > poreba

    No to krótki cytat:
    "§ 5. (...)

    2. Zwrot kosztów przejazdu obejmuje cenę biletu określonego środka
    transportu, z uwzględnieniem przysługującej pracownikowi ulgi na dany środek
    transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga ta przysługuje.

    3. (2) Na wniosek pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w
    podróży samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym
    własnością pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot
    kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów
    przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która
    nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art.
    34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym "

    Jak z tego wynika pracodawca nie może zmusić pracownika do jazdy własnym
    samochodem wg stawki "rażąco niskiej". To pracownik może zwrócić się z
    wnioskiem o zgodę na taki przejazd (oczywiście gdy uważa że stawki określone
    przez pracodawcę pokryją jego koszty). Pracodawca może polecić pracownikowi
    tylko jakim środkiem publicznym ma podróżować pracownik (PKS, PKP, LOT ...)
    i wtedy zwraca całkowity koszt biletu.

    Nie ja tworzyłem takie przepisy - próbuję tylko je wyjaśnić, skoro było
    takie pytanie.

    Jurek