    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Definicja pracy
    Date: 8 Nov 2002 12:30:20 +0100

> [...]
    > 2. Umowa zlecenia. Starał się - należy się zapłata (a że
    > nie wyszło - to "mówi się trudno")[1]
    > 3. Umowa o pracę: przyszedł[2] i coś(*1) robi - należy się zapłata;
    > inne przepisy (np. przeciwpożarowe :>) mogą nakładać
    > obowiązek postępowania jak w p.2. w odniesieniu do niektórych
    > zdarzeń. Pewne właściwości p.2 lub p.1 można uprawdopodobnić
    > za pomocą dopuszczonego w KP premiowania.
    > *1: Oczywiście tzw. "zakres obowiązków" określa to "coś" co
    > powinien (mniej lub więcej skutecznie lub starannie) robić
    > pracownik, działania spoza "zakresu" nie liczą się do
    trochę to spłyciłeś jeśli szef zaproponuje sekretarce by w czasie pracy obieła
    kwiaty na rabatach to czy może jej nie zapłacić bo nie ma tego w zakresie
    obowiązków oraz czy pani sekretarka powinna odmówić wykonania polecenie z
    przyczyn j/w.
    Zakresy obowiązków to tylko dodatkowy papier, jeśli miały być literalnie
    stosowane nie wiem czy ktokolwiek by coś robił.

> [...]
    >
    > "przyszedł i w razie czego będzie coś(*1) robił" ;)
    > [...]
    >
    > Do tego IMHO definicji "pracy" nie trzeba - wystarczy że jest
    > to "miejsce świadczenia stosunku pracy", wskazane przez
    > pracodawcę. Tam gdzie trzeba przyjść !
    >
    > Komentarze:
    > [1] - niekiedy ma sens i strony (obie) w sposób oczywisty
    > godzą się na taki stan rzeczy
    > [2] albo i nie - być może z przyczyn niezawinionych (choroba);
    > ustawodawca uznał że w takim przypadku też należy się zapłata
    > od pracodawcy (a *nie* od zakładu tzw. uzbezpieczeń - co jest

    Pytanie: jeśli w zakresie obowiązków mam wpisany dużur to czy w czasie dyżuru
    pracuję czy nie. Poza tym jeśli definicja czasu pracy mówi o pozostawaniu w
    dyspozycji do dyżur jest niczym innym jak pozostawaniem w dyspozycji. Chcesz
    pracować 8 godzin a 16 siedzieć w pracy na dyżurze? a może wolał byś prace na
    1/4 etatu z 6 godzinnym dyżurem ?

    Pozdrawiam Wojtek