    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Definicja pracy
    Date: 7 Nov 2002 14:28:27 +0100

    > Ścisłej definicji, takiej jak np. "pas ruchu" w KD :) nie ma.
    > Ale SN kilkakroć już wypowiadał się o "znamionach stosunku pracy"
    > uznając, że pewne właściwości można uznać za określające
    > "stosunek pracy".
    > AFAIR są to m.in.:
    > - wykonywanie "pod nadzorem"
    > - wykonywanie "w określonym czasie" (nie "do 15 grudnia" jak
    > w umowie o dzieło, ale np. "w każdy poniedziałek od 8 do 15 i każdą
    > środę oraz piątek od 10 do 12)
    > - wykonywanie "w miejscu pracy" (a nie tam, gdzie wykonawca akurat ma
    > chęć)

> [...]
    Dzięki za odpowiedź :)
    Zastanawia mnie skoro w KP brak jest definicji pracy to jak można interpretować
    art 80 dotyczący wynagrodzenia za wykonaną pracę, art.128 zawierający definicję
    czasu pracy oraz art 144 dotyczący definicji dyżuru.
    Wszystkie te art są niezgodne z logiką bez definicji pracy.
    co może oznaczać pojęcie "miejsce pracy" skoro nie ma definicji "praca" czy
    miejsce dyżuru to też miejsce pracy czy jest to coś całkowicie odmiennego ?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc w rozwiązaniu tej zagadki, Wojtek