    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna i grzywna.
    Date: Mon, 27 Feb 2012 21:04:18 -0600

    On 2/27/2012 8:10 PM, Przemek Lipski wrote:
    > Krótkie pytanie.
    > Nie mam prawa przekazać obcej osobie pieniędzy na opłacenie grzywny (Art.
    > 57. § 1), ale mam prawo przekazać obcej osobie darowiznę.
    > Czy w takim razie mam prawo przekazać darowiznę obcej osobie, by opłaciła
    > tymi pieniędzmi grzywnę?

    A przeczytałeś do końća ten artykuł?

    "..lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najblizesz pieniadze na ten
    cel..."

    wiec nie jest to darowizna.
    Pozostaje tylko kwestia dowodowa.

    > Wydaje mi się, że tak, a jedyny warunek to dopełnienie wszelkich formalności
    > związanych z przekazaniem darowizny i Sąd nie ma prawa się przyczepić.

    jak wyzej ma.
    co wiecej.

    par 3 mowi wyraznie co sie z taką kasą dzieje

    "Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a
    także pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel
    podlegają przepadkowi"

    Wiec niejaki łojciec dyrechtor dalej nie ma zapłaconej grzywny choćby
    mu milion wpłacili.

    Dziwię się, że nikt tego do tej pory nie zauważył.