    From: akala <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna czy trzeba zgłaszać u US
    Date: Wed, 7 Feb 2007 23:19:32 +0100

    Dnia Wed, 7 Feb 2007 22:55:19 +0100, Winetoo napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Wspólny - bo kupiony po ślubie. Ale na umowie kupna i w dowodzie
    > rejestracyjnym jestem tylko ja bo tak było wygodniej. Nie wiem, czy dla US
    > wspólny to to samo jak gdybyśmy mieli po 50%.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    majątek "wyprodukowany" w ramach małżeństwa jest majątkiem wspólnym bez
    względu na to jakie są umowy i wpisy w dowodzie rejestracyjnym , z pewnymi
    wyjątkami ,które tu nie mają zastosowania. To nie ma znaczenia dla urzędu
    skarbowego ,chodzi o to by tak "zmajstrować" akt darowizny aby w tym
    konkretnym przypadku wartość mienia przekazywanego od jednej osoby nie
    przekraczała kwoty którą wskazałem. Nie obniżaj nadmiernie wartości
    samochodu ponieważ w przypadku gdy urząd udowodni , że wartość był zaniżona
    o 30% naliczy podatek. Zgodnie z obecnie obowiązującą ustawą ,w ramach
    rodziny można darować w zasadzie nieograniczone kwoty beż płacenia
    jakiegokolwiek podatku. W tym konkretnym przypadku jest pewna trudność
    ponieważ nie ma tu zastosowania art 4a bo t tym przepisie nie są wymienione
    takie osoby: teść teściowa ,zięć i synowa. Więc najprościej jest tak jak
    napisałem./wymieniłem kwotę 18000 tak dla przykładu / jednak kwota od
    jednego darczyńcy nie może być wyższa niż wskazana poprzednio.
    Proponuję poczytać ustawę :
    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .142.0001514/Ustawa-o-podatku-od-spadkow-i-darowizn.
    html

    akala