    From: <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna! Proszę o pomoc!
    Date: Thu, 19 Aug 2004 16:39:45 +0000 (UTC)

    Tak do końca tego nie zrozumiałam. Czy, w przyszłości po śmierci Taty /jest
    bardzo wiekowy/o tą darowiznę może upomnieć się rodzeństwo?Czy ta darowizna
    teraz dokonana , w przyszłości wejdzie do masy spadkowej? Czy aby
    uniemożliwić przyszłe ewentualne roszczenia rodzństwa, wystarczy aby Tata
    teraz zaznaczył, że ma życzenie, aby ta konkretna darowizna nie była brana
    pod uwagę przy postępowaniu spadkowym po jego śmierci/doliczana do schedy -
    tak?/? Żadnego testamentu nie ma i na pewno nie będzie. Czy sprawa zachowku
    może zaistnieć wtedy gdy nie ma testamentu, czy dotyczy tylko spadkobierców
    osoby, która zostawiła testament.Bardzo mi ta wiedza jest potrzebna. Tata
    chce wyrównać rachunki krzywd, niestety to ja jestem tą pokrzywdzoną,
    posiadajacą bezwzględne rodzeństwo. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.