    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna Jak sie broni w sądzie?
    Date: Thu, 05 Nov 2009 15:25:10 -0600

    Wojtek wrote:
    > Witam serdecznie nie bardzo wiem do kogo się zwróci i w sumie nawet nie wiem od
    > czego zacząc. Ale może po kolei. w 2005 roku otrzymałem w darowiźnie od swoich
    > dziadków mieszkanie i garaż. W tym samym roku zmarł mój dziadek i od tego czasu
    > zaczęły się dziać dziwne rzeczy z moja babcia. Nie pozwalała sobie na robienie
    > zakupów sprzątania ciągle kłótnie o dziwne rzeczy. W między czasie babka moja
    > już po darowiźnie wynajmowała garaż za który brała wynagrodzenie . Myślałem, ze
    > ja nie mam samochodu to jej się przyda każdy grosz. Dodatkowo w mieszkaniu
> [...]

    po pierwsze nie uzyczeniu tylko uzytkowaniu czyli ma prawo tam mieszkac
    bezplatnym czyli nie mozesz brac za to kasy, ze ona mieszka tam mimo, ze
    to jest twoje
    dozywotnim, czyli jak dlugo zyje ma prawo za darmo tam mieszkac.

    I nie masz sie narazie do czego wprowadzac, bo mieszka tam ona i ma to
    zapisane w akcie notarialnym. Twoja proba wejscia tam skonczy sie dla
    ciebie sprawa w sadzie o naruszenie miru domowego i jeszcze pojdziesz
    siedziec. Wiec narazie mieszkaj tam gdzie mieszkasz, a swoim bedziesz
    sie mogl rozporzadzac po jej smierci.

    Co do tych 1000 zl, to raczej nie ma szans, bo nie masz obowiazku jej za
    nic płacic. W ubóstwie nie jest.
    W zasadzie czynsz powinna sobie opłacać sama, bezplatne uzytkowanie
    oznacza, ze nie mozesz ty od niej brac kasy. przy czym jak ona nie
    bedzie płacic, to domagac beda sie od ciebie jako wlasciciela.

    Odwołanie darowizny nie jest takie proste. wiec narazie po prostu bądz
    grzeczny i nie podskakuj to nie bedzie miała argumentow.
    W sumie dostałeś to chatę za darmo wiec troche przyzwoitosci nalezałoby
    okazac.