    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna
    Date: Tue, 29 Apr 2008 13:33:23 -0500

    P^L^B wrote:

    > A bank nie zgłosi sam?
    Nie. To nie jego biznes płacenie twoich podatków.

    > No powiedzmy 8000 zł, nigdy wcześniej taka darowizna nie miała miejsca.
    > I czy lepiej zgłosić i liczyć na to że sie nie przyczepią, czy nie
    > zgłaszać? Jakim paragrafem mam się ewentualnie bronić?

    9637 zł (albo ciut wiecej teraz) liczone jako suma z ostatnich 5 lat
    jest zwolnione z podatku.
    Wiec jeśli nie przekraczasz tej kwoty to nie musisz robić nic. W
    przelwie jak tytuł niech będzie wpisane darowizna, zeby bylo jasne.

    Z tym, ze jak za dwa lata bedziesz chcial jeszcze 2 tys, to wowczas juz
    wyboru miał nie będziesz. Bo w ostatnich 5 latach będzie to juz razem 10
    tys.
    Wówczas albo zgłosisz, albo zapłacisz podatek od nadwyzki powyzej 9637zl.