  • 1. Data: 2004-07-14 10:02:56
    Temat: Dalsze losy mandatów
    Od: "Dariusz Pełka" <d...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów

    Ostatnio bardzo mi pomogliście, za co bardzo dziękuję. Mam jeszcze jedno
    pytanie:

    Mam niezapłacony mandat, kilkaset złotych, za fotografię zrobioną przez
    radar przydrożny, jechałem samochodem ojca. Wczoraj się wymeldowałem,
    ponieważ za dwa tygodnie wyjeżdżam za granicę na rok - dwa lata. Co stanie
    się z mandatem, kiedy się przedawni? Czy policja będzie mogła ściągać
    należność z własciciela pojazdu (to nie on popełnił wykroczenie, nie on
    dostał punkty)?

    darek

  • 2. Data: 2004-07-14 11:50:52
    Temat: Re: Dalsze losy mandatów
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Dariusz Pełka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się z mandatem, kiedy się przedawni? Czy policja będzie mogła ściągać
    > należność z własciciela pojazdu (to nie on popełnił wykroczenie, nie on

    Nie bedzie mogla. Mandat odejdzie w niebyt. Tak jakby nigdy nie istnial.
    Okres przedawnienia wynosi tu 3 lata.

    marekz

  • 3. Data: 2004-07-14 12:26:34
    Od: "Dariusz Pełka" <d...@p...onet.pl>

    Czy policja będzie mogła ściągać

    > Nie bedzie mogla. Mandat odejdzie w niebyt. Tak jakby nigdy nie istnial.
    > Okres przedawnienia wynosi tu 3 lata.

    Dziękuję, brzmi optymistycznie :)

    darek

  • 4. Data: 2004-07-14 12:57:46
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Dariusz Pełka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bedzie mogla. Mandat odejdzie w niebyt. Tak jakby nigdy nie istnial.
    > Okres przedawnienia wynosi tu 3 lata.

    Ej, a czy czasem mandat nie przychodzi właśnie na... właściciela pojazdu?
    Bo coś o tym w "Dzwonię do Pana/Pani.. było".
    Policja nasza kochana twierdziła, że nie ma technicznych możliwości
    stwierdzenia kto prowadził i tylko na podstawie numeru rejestracyjnego mogą
    ścigać....

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2004-07-14 16:56:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Policja nasza kochana twierdziła, że nie ma technicznych możliwości
    > stwierdzenia kto prowadził i tylko na podstawie numeru rejestracyjnego

    "Przechodzi", ale w wypadku odmowy udzielenia informacji co do osoby
    sprawcy. Zresztą w sposób moim zdaniem cokolwiek urągający podstawowym
    zasadom prawa, ale kilka razy nad tym dyskutowaliśmy. W tym wypadku nie
    przejdzie, bowiem sprawca jest znany. Po prostu "poborca podatkowy" (bo
    niektórzy na sformułowanie "komornik skarbowy" się cokolwiek denerwują) nie
    mogąc znaleźć dłużnika faktycznie z upływem przedawnienia windykacji sprawę
    zajmie. W sytuacji, gdy gościa w kraju nie ma może co najwyżej zająć jaką
    jego wierzytelność, jeśli takową znajdzie.

    A tak na marginesie. Czy ktoś wie, czy osoba przebywająca mniej lub bardziej
    legalnie poza terytorium RP ma obowiązek składania PIT-a? Zwłaszcza, jak
    dochodu żadnego nie osiągnęła?

  • 6. Data: 2004-07-14 19:21:34
    Od: Arek <s...@o...pl>

    moze nalezaloby by zaplacic, z nie za granice spier... ?

  • 7. Data: 2004-07-15 02:40:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cd3rqf$hrv$13@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > A tak na marginesie. Czy ktoś wie, czy osoba przebywająca mniej lub bardziej
    > legalnie poza terytorium RP ma obowiązek składania PIT-a? Zwłaszcza, jak
    > dochodu żadnego nie osiągnęła?

    Według opinii US nie ma (przynajmniej w sytuacji jeśli osiaga się dochody
    w innym państwie z którym podpisana jest umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania). Nie weryfikowałem, ale mam taką opinię z 4 różnych US w
    2ch różnych miastach. Taki obowiązek jest zaś np. w USA :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-07-15 12:59:17
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A tak na marginesie. Czy ktoś wie, czy osoba przebywająca mniej lub bardziej
    > legalnie poza terytorium RP ma obowiązek składania PIT-a? Zwłaszcza, jak
    > dochodu żadnego nie osiągnęła?

    jesli nie miales dochodu to nie musisz skladac. ale czasami oplaca sie
    zlozyc tzw. pit zerowy bo do takiego mozesz pozniej zlozyc korekte, a do
    takiego, ktory nie istnieje korekty zlozyc sie nie da. :)

    pozdr.
    marcin