  • Data: 2004-09-20 16:49:29
    Temat: Re: Dałem się oszukać. Czy odzyskam pieniądze?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/20/2004 5:43 PM, Sebol wrote:

    > Dnia Mon, 20 Sep 2004 14:57:32 +0200, Catbert naskrobał(a):

    > zły przykład - dotyczył przekupienia urzędników państwowych - konkretnie:
    > posłów, członków KWRiT i kupy innych.

    http://www.kgp.gov.pl/statys/a230kk.htm

    Cytat dla leniwych:

    Art. 230

    Kto, powołując się na swoje wpływy w instytucji państwowej lub samorządu
    terytorialnego, podejmuje się pośrednictwa w załatwieniu sprawy w zamian
    za korzyść majątkową lub jej obietnicę,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 230a.

    § 1. Kto udziela albo obiecuje udzielić korzyści majątkowej lub
    osobistej w zamian za pośrednictwo w załatwieniu sprawy w instytucji
    państwowej, samorządowej, organizacji międzynarodowej albo krajowej lub
    w zagranicznej jednostce organizacyjnej dysponującej środkami
    publicznymi, polegające na bezprawnym wywarciu wpływu na decyzję,
    działanie lub zaniechanie osoby pełniącej funkcję publiczną, w związku z
    pełnieniem tej funkcji,

    Inne:

    To była płatna protekcja

    Rywin powinien być skazany za płatną protekcję, a nie za usiłowanie
    oszustwa i wyrok nie powinien być tak surowy - uważa, jak się
    dowiedzieliśmy nieoficjalnie, sędzia Marek Celej, przewodniczący składu,
    który orzekał w tej sprawie.

    Celej zgłosił właśnie zdanie odrębne do wyroku na Lwa Rywina.
    Przypomnijmy, prokurator oskarżał Rywina o płatną protekcję. Jednak
    stołeczny Sąd Okręgowy w kwietniowym orzeczeniu zmienił kwalifikację
    czynu i skazał oskarżonego na dwa lata więzienia za usiłowanie oszustwa.
    Zdanie odrębne do tego wyroku zgłosił przewodniczący trzyosobowego
    zawodowego składu orzekającego, sędzia Marek Celej.

    Pzdr: Catbert