    From: Maurice de Poszepszynski <d...@d...da>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DZIĘki za ceenne rady
    Date: Sat, 30 Apr 2011 15:55:41 +0200

    Użytkownik - anna z wielkim trudem dał radę napisać:
    > Dałam radę przeczytać tylko 1/3 waszych bzdetów i wstyd mi za takie płytkie
    > odpowiedzi maa się wrażenie ,że jakieś dzieci z początkowych klas podstawówki .
    > CO SIĘ STAŁO Z TUM NARODEM - TYLE ZŁOŚCI ,GŁUPOTY, PROSTACTWA ...
    >
    > DZIĘKI JESZCZE RAZ

    Postraszę cię - za energię elektryczną też będzie trzeba wkrótce płacić
    uśrednionym ryczałtem. Jeśli zaśni ci się, że zużywasz energii
    elektrycznej za 1,50 zł. miesięcznie, a będziesz zużywać jej za 300
    zeta, to się nie dziw, że znowu popadniesz w kolejną ... "kałabanje".
    Zarówno gaz, jak i prund - jednego nie widać ale kopie, drugiego też nie
    widać ale śmierdzi i grzeje są *towarami*, za które się płaci. Po
    drugiej stronie gniazdka (hen, daleko) czy palnika stoją nie tylko
    wyfiokowane panie i pachnący dżentelmeni, ale też usmarowani robole w
    drelichu, palacze i operatorzy pieców elektrociepłowni, kaskaderzy z
    węzłów gazowniczych, tłoczni, rurociągów, a nawet uciapani węglem
    górnicy. Oni też czekają na twoją forsę, za robotę, którą wykonali.
    Jesteś gotowa pracować za darmo, albo na krechę? Chyba nie.
    Jeżeli twoje zadłuzenie (a może chodzi o naliczony ryczałt) wynika z
    niefrasobliwego obliczenia zużycia gazu, to miej pretensje do siebie,
    ale też możesz mieć pretensje do panienki z okienka, że cię nie
    pokierowała. Akurat dzisiaj rozmawiałem z "zagazowanym" kolegą, który
    wczoraj podpisywał z gazownią umowę - panienka z okienka dokładnie mu
    wytłumaczyła, na co ma zwracać uwagę - "umawiamy się na tyle i tyle,
    czyli ma pan do zużycia X kubików gazu na miesiąc, tutaj ma pan
    wyliczenie jakie ma pan teoretycznie średnie zużycie gazu na miesiąc,
    ale niech pan obserwuje licznik i jeżeli po dwóch, trzech miesiącach,
    zobaczy, ze zużywa pan więcej gazu, proszę od razu do mnie z wyniczkiem
    z liczniczka (tutaj wizytówka z telefonem - jaka godzina będzie panu
    wygodna) - naniesiemy poprawkę i nie będzie pan miał problemów z
    następną płatnością ryczałtu".
    Coś ktoś zawalił - masz chyba dwa wyjścia - do banku po kredycik (broń
    panie, żadnych "chwilowek"), albo pisać porządne podanko z uzasadnieniem
    o rozłożenie na raty do instancji wyższej od osoby która kredytowania ci
    odmówiła - powołaj się na niełatwą, aczkolwiek realną do spłaty sytuację
    materialną, wprowadzenie w błąd, nieznajmość zasad, zagubienie w nowej
    rzeczywistości - uczciwie uzasadnij, udokumentuj, a jest szansa większa
    niż płacze przed okienkiem. Wbrew pozorom, te rekiny w gangach miewają
    serca i rozsądek, który mówi im, że ugoda jest finansowo i w ramach PR
    tańsza niż twarda egzekucja.

    --
    best regards: THE SHARK