  • 11. Data: 2005-07-27 04:16:33
    Temat: Re: DHL Servisco - zamiast wystawic korekty F.V sprzedal dlug KRONN Sp z o.o.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    E.W. napisał(a):

    > Odbiorca nie jest platnikiem uslugi wiec nie obchodzi mnie kto i gdzie
    > odebral przesylke - zamowione zostaly uslugi dostarczenia na pon. wiec jesli
    > kurier oddal przesylke klientowi w sobote to nie ma prawa mnie obciazac za
    > swoja decyzje :) prawda ? Ta data na nic nie ma wplywu - ma zrobic tak jak
    > zlecilem, zrobil inaczej i wiecej niz mial zrobic - ponosi odpowiedzialnosc
    > i koszty sam. Nie jest tak ?

    Gdybym był sędzią i zobaczył list z datą odbioru, która odpowiadała by
    sobocie to uznałbym, że usługa została wykonana w sobotę i co za tym
    idzie uznał bym za poprawne naliczenie za to opłaty wg cennika z dnia
    zawarcia umowy. Bo mam to napisane czarne na białym a z drugiej strony
    ewidentnie marudzącego gościa, który jakieś "filozofowanie" uprawia.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 12. Data: 2005-07-27 06:07:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 06:16, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > Gdybym był sędzią i zobaczył list

    Bogu dzięki nie jesteś sędzią ...... :P

    Skoro pytająca nie zamawiała usługi dostarczenia przesyłki w sobotę - a
    jest inna cena za takowe - to DHL próbuje wymusić teraz płatność za cos
    czego nie zamawiała.

    --
    Herbi
    27-07-2005 08:07:43

  • 13. Data: 2005-07-27 06:10:18
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 lip o godzinie 01:25, na pl.soc.prawo, E.W. napisał(a):

    > Ale czy Servisco nie maja obowiazku wystawic korekty ? Czy sprzedanie
    > takiego dlugu jest zgodne z prawem wogole ? Nie ma pozwu od Servisco.. tylko
    > od KRONN prawdopodobnie bedzie, bo kupili dlug.. Ale oni nie chca wyjasniac
    > jakie sa bledy w F.VAT ...
    > Ile sie pociagnie taka sprawa w sadzie (Wroclaw) i co mi moga zrobic
    > wlasciwie , jesli juz firmy widniejacej na F.VAT nie ma (rozwiazana)?

    Robertowi chodzi o to że bezsporną, czyli tą część której nie reklamujesz
    trzeba było zapłacić, i zaznaczyć to w tytule przelewu.
    Tak jest przyjęte że część faktury którą się reklamuje - nie opłaca się -
    ale resztę, tę bezsporną - należy wpłacić.

    --
    Herbi
    27-07-2005 08:10:17

  • 14. Data: 2005-07-27 06:11:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

    > Bo mam to napisane czarne na białym a z drugiej strony
    > ewidentnie marudzącego gościa, który jakieś "filozofowanie" uprawia.

    Uściślę. Otóż Sąd to w dużym uproszczeniu "narzędzie" do roztrzygania
    sporów. Działa to tak, że Sąd orzeka czy to co jest napisane w pozwie
    to prawda czy fałsz. Tak więc cała Twoja sprawa wygląda tak:

    1. Zlecasz usługę
    2. DHL ją wykonuje
    3. DHL wystawia fakturę
    4. Reklamujesz fakturę
    5. Oni oddalają reklamację

    i teraz jest ważne: Ty kierujesz sprawę do Sądu, który wtedy roztrzyga
    czy poprawnie naliczyli opłaty za usługę. Ty jednak przyjąłeś najgorsze
    dla siebie rozwiązanie czyli zastosowałeś własne sankcje (do których
    stosowania nie masz prawa) w postaci "jak mi nie wystawią korekty to
    im nie zapłace" co spowodowało, że:

    6. DHL kieruje sprawę do Windykacji
    7. Sąd na wniosek Windykacji roztrzyga czy zapłaciłeś czy nie (tylko
    to - to czy rozszczenie jest zasadne czy nie jest nie ma dla Sądu
    znaczenia, bo nie to było napisane w pozwie). Ponieważ łatwo
    udowodnią, że nie zapłaciłeś to ściągną z Ciebie te pieniądze. Mało
    tego, jeżeli na tym etapie będziesz się bronił tym, że źle fakturę
    wystawili to się tylko podłożysz (podkreślam - Sąd ma odpowiedzieć
    na pytanie czy zapłaciłeś, czy nie zapłaciłeś).

    Czy teraz wszystko jasne?

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 15. Data: 2005-07-27 06:17:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)> napisał w wiadomości

    > i co mi moga zrobic
    > wlasciwie , jesli juz firmy widniejacej na F.VAT nie ma (rozwiazana)?

    Działalność gospodarcza? Czyli FIRMA=TY. Zauważ, że NIP twojej d.g. i twój
    osobisty to ten sam NIP. Więc faktura została wystawiona dla CIEBIE. TY
    nie zostałeś "rozwiązany", żyjesz, możesz byc pozwany i zapłacisz.
    Zakończenie d.g. niczego tu nie zmienia.

    Alek

  • 16. Data: 2005-07-27 06:47:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > to czy rozszczenie jest zasadne czy nie jest nie ma dla Sądu
    > znaczenia, bo nie to było napisane w pozwie

    Taaak?

  • 17. Data: 2005-07-27 07:14:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Alek napisał(a):

    > Taaak?

    Załóż się ;) O flaszkę ;P

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 18. Data: 2005-07-27 08:41:47
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    skieruj sprawe do sadu jako pierwszy, podow oszustwo, jesli na
    zamowieniu uslugi masz napisane "dostarczenie w poniedzialek" to wtedy
    mialo sie to stac, ewentualne zle wykonanie uslugi na rzeczy odbiorcy to
    juz nie twoja sprawa

  • 19. Data: 2005-07-27 17:49:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Załóż się ;) O flaszkę ;P

    To co napisałeś ma szansę przejść tylko w postępowaniu upominawczym. Jeśli
    pozwany się sprzeciwi to będzie normalny proces i zasadność roszczenia
    może być kwestionowana i wtedy sąd bedzie ją badał.
    Twoja wersja może się ziścić tylko jeżeli pozwany sprawę zawali.

    A tak na marginesie, co w tej flaszce?
    :D

    Alek

  • 20. Data: 2005-07-27 19:24:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > może być kwestionowana i wtedy sąd bedzie ją badał.
    > Twoja wersja może się ziścić tylko jeżeli pozwany sprawę zawali.

    Najwyrazniej juz zawalil ;)

    > A tak na marginesie, co w tej flaszce?
    >:D

    Wyborowa ;)