  • 1. Data: 2006-01-26 07:59:22
    Temat: DG umowa użyczenia lokalu
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Byłem wczoraj zarejestrować DG w US i Pani zażądała umowy użyczenia
    lokalu. DG będę prowadzić w swoim pokoju w mieszkaniu rodziców w którym
    mieszkam i jestem zameldowany od lat.

    Nie chciałbym brać w KUP części lokalu ani nie chcę, aby czynsz zdrożał
    po podniesieniu go poprzez większy podatek czy też stawki dla firm czy
    mogę zawrzeć w umowie użyczenia następującą treść i czy to mnie uchroni
    przed powyższym:

    Umowa użyczenia

    1. Umowa zawarta pomiędzy .................................
    właścicielem spółdzielczego mieszkania własnościowego przy ulicy
    ............................... legitymującym się dowodem osobistym nr
    ........, pesel .......... dalej zwanym użyczającym, a ...............
    synem użyczającego, zamieszkałym i zameldowanym w tym mieszkaniu,
    legitymującym się dowodem osobistym.....................
    i numerem pesel.................. dalej zwanym biorącym.

    2. Umowa dotyczy bezpłatnego użyczenia 1 pomieszczenia (pokoju)
    w/w mieszkaniu o powierzchni okolo 12 m2 na cele działalności gospodarczej.

    3. Umowa obowiązuje od dnia 1.02.2006 do 1.01.2008.

    4. Użyczane pomieszczenie nie traci cech mieszkalnych.

    Użyczający Imie i nazwisko Biorący Imię i nazwisko
    .......................... .......................

    Czy tak to można napisać ?

    Pozdrawiam Adam.

  • 2. Data: 2006-01-26 08:04:42
    Temat: Re: DG umowa użyczenia lokalu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@i...nie.spamuj.net> napisal(a):
> [...]
    > po podniesieniu go poprzez większy podatek czy też stawki dla firm czy
    > mogę zawrzeć w umowie użyczenia następującą treść i czy to mnie uchroni

    Koleżanka napisała na kolanie: "Użyczam mojej córce Xxx Yyy lokalu w postaci
    pokoju po lewej od schodów na pierwszym piętrze domu pod adresem takim
    i śmakim, na cele prowadzenia działalności gospodarczej."

    I tyle. :)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-01-26 08:59:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam M wrote:

> [...]
    >

    > Użyczający Imie i nazwisko Biorący Imię i nazwisko
    > .......................... .......................

    Punkt 2 i 4 są nieco sprzeczne. Ja bym napisał "... na cele
    mieszkaniowe i prowadzenie działalności gospodarczej."

  • 4. Data: 2006-01-26 09:09:57
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    > Punkt 2 i 4 są nieco sprzeczne. Ja bym napisał "... na cele
    > mieszkaniowe i prowadzenie działalności gospodarczej."

    Witam może w sumie takie sformułowanie jest lepsze, choć pamiętam ze
    starych dyskusji na grupie z przed lat, że spółdzielnia mieszkaniowa sie
    przyczepiała (aby dołożyć czynsz ;) wtedy trzeba było właśnie
    oświadczyć, że cech mieszkalnych, pomieszczenie nie traci.

    Choć nie wiem jak to teraz wygląda, dla mnie ogólnie taki papier jak
    człowiek jest zameldowany to jest śmieszny, no ale...

    Pozdrawiam Adam.

  • 5. Data: 2006-01-26 09:16:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Adam M wrote:

> [...]
    > sie przyczepiała (aby dołożyć czynsz ;) wtedy trzeba było właśnie
    > oświadczyć, że cech mieszkalnych, pomieszczenie nie traci.

    No i właśnie o to chodzi żeby nie traciło. Jak użyczy tylko na cel DG
    to straci. I dlatego proponuje zmienić p. 2, a 4 pozostawić tak jak
    napisałeś.

  • 6. Data: 2006-01-26 09:31:10
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > pokoju po lewej od schodów na pierwszym piętrze domu pod adresem takim
    > i śmakim, na cele prowadzenia działalności gospodarczej."

    szczesciara, moj kolega przed sadem wyladaowal, bo US jakos sie o tym dowiedzial i
    chyba z 5 lat pozniej (nie jestem pewien, ale juz chyba po zamknieciu tego "zlotego"
    interesu) naliczyli sobie jakis tam podatek, wymyslony przez siebie plus odsetki
    usawowe, plus "bledy" w pitach, bo to byl dochod rodzicow plus cos tam jeszcze.
    Dokladnie nie pamietam, w kazdym razie przegrali i bardzo, ale to bardzo mocno
    poczuli w kieszeniach.
    Prponuje wpisac stawke 20 zl za uzyczenie lokalu i od tego placic podatek, ale wtedty
    pity sie rozrosna i skomplikuja.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    GRACE JONES na żywo! Koncert już 3 lutego!
    Legendarna piosenkarka, modelka i aktorka w Sali Kongersowej!
    Tylko jeden koncert w Polsce!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fjones.html&sid=639

  • 7. Data: 2006-01-26 09:41:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Łukasz Kuźma wrote:

> [...]
    > pitach, bo to byl dochod rodzicow plus cos tam jeszcze. Dokladnie nie
    > pamietam, w kazdym razie przegrali i bardzo, ale to bardzo mocno

    Po co? Jest wyraźne zwolnienie od podatku przy użyczeniu w ramach 1-ej
    grupy podatkowej.

    > Prponuje wpisac stawke 20 zl za uzyczenie
    > lokalu i od tego placic podatek, ale wtedty pity sie rozrosna i
    > skomplikuja.

    To tez bzdura. Bo to już nie będzie użyczenie.

  • 8. Data: 2006-01-26 09:45:24
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > To tez bzdura. Bo to już nie będzie użyczenie.
    wiesz, moze pewnikiem masz racje,

    ale to nie zmienia tego ze moi znajomi ze skarbowka walczyli i przegrali.
    O ile pamietam, kumpel na tym interesie wiecej w koncu stracil niz zarobil, a ta
    ilosc lazenia, ciagania po sadach itp... no, to bylo straszne..

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
    Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
    Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
    http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643

  • 9. Data: 2006-01-26 09:52:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    Dokladnie nie pamietam, w kazdym razie przegrali i bardzo, ale to bardzo mocno

    Kolega zmyśla. Rodzinie można użyczyć lokal bezpłatnie i takie świadczenie
    nie stanowi przychodu dla żadnej ze stron.

    > Prponuje wpisac stawke 20 zl za uzyczenie lokalu i od tego placic podatek, ale
    wtedty pity sie rozrosna i skomplikuja.

    Nie można użyczyć za pieniądze. To nie jest użyczenie, tylko najem lub
    dzierżawa.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-01-26 10:15:14
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Kolega zmyśla. Rodzinie można użyczyć lokal bezpłatnie i takie
    > świadczenie
    > nie stanowi przychodu dla żadnej ze stron.
    niestety, nie zmysla bo sam w tym czesiowo uczestniczylem. Mnie to nie dotknelo
    finansowo, ale jego rodzicow tak. To sie dzialo w 1999r.
    Tyle bylo bzdur i wymyslonych zarzutow, ze do dzisiaj cala rodzinka ma sraczke jak ma
    PIT wypelnic...
    po prostu US byl mocniejszy i madrzejszy. Teraz moze to by inaczej wygladalo. Tak
    mysle..

    > podatek, ale wtedty pity sie rozrosna i skomplikuja.
    >
    > Nie można użyczyć za pieniądze. To nie jest użyczenie, tylko najem lub dzierżawa.

    ja to rozumiem, ty to rozumiesz, US nie zrozumial. Co gorsza, sad rowniez. A
    najlepsze w tym wszystkim jest to ze ojciec kumpla ma dzialalnosc gospodarcza w tym
    miejscu zamieszkania i jest to ich dom, nie spodzielcze mieszkanie. Szkoda slow, bo
    wrzody zoladka sie tylko moga pojawic.
    Łukasz Kuźma

    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
    W kinach od 27 stycznia 2005 r.
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fsiostry.html&sid=641