  • From: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <c9s6tv$kfc$1@news.dialog.net.pl> <40c1d552$1@news.home.net.pl>
    <c9sq3g$u4e$1@news.dialog.net.pl> <40c2185a$1@news.home.net.pl>
    <c9v981$4k7$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@a...biaman.net>
    <c9vone$cao$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@a...biaman.net>
    <c9vrsa$e65$1@news.dialog.net.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <ca1g0i$du0$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: DG i instalacja u klienta pirackiego oprogramowania
    Date: Mon, 7 Jun 2004 15:06:12 +0200

    news:ca1g0i$du0$1@news.dialog.net.pl...
    > Jak oceniasz prawdopodobieństwo zaistnienia Twojego przykładu w
    > rzeczywistości? ;)

    nie oceniam :)

    > Chyba zgadzamy się co do tego, że o ew. winie informatyka rozstrzygnie sąd
    > (o ile zostaną mu postawione zarzuty), tylko ja nie sądzę, aby
    udowodnienie
    > winy w tym konkretnym przypadku było takie proste i oczywiste.
    > Nawet jeśli zarządasz, to klient nie musi Ci okazywać żadnych
    certyfikatów,
    > faktur czy innych dokumentów. Zatem nie możesz sprawdzić czy soft jest
    > legalny, możesz co najwyżej podejrzewać, że nie jest.

    nie musi, ale jezeli masz podejrzenie, ze produkt jest nielegalny,
    to mozesz to zglosic wlasciwej jednostce zajmujacej sie
    piractwem komputerowym, mozesz tez odmowic swiadczenia uslugi.
    Jezeli do komisu ktos chce wstawic samochod, a sprzedawca
    ma podejrzenie, ze pochodzi on z nielegalnych zrodel - odmawia
    przyjecia samochodu w komis. Moim zdaniem jest to ogolnie
    przyjeta zasada postepowania. Jezeli brak zastosowan prawnych,
    kazdy bedzie kierowal sie ogolnie przyjetymi zasadami moralnymi.

    ----
    Krzysztof Gil, e-mail: k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne
    www.gamtec.pl