  • 1. Data: 2003-01-03 14:43:35
    Temat: [DG] Zakres dzialalnosci
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Witam.
    Przy rejestracji DG należy podać zakres tej
    działalności.
    Na ile szczegółowe/ogólne mają być te dane?
    Czy istnieje jakiś podstawowy, uniwersalny
    zestaw jaki każdy powinien wpisać?

    Np:
    usługi informatyczne,
    doradztwo,
    szkolenia,
    import,
    eksport,
    administracja sieci komp., (?)
    transport,
    handel,
    opieka nad dziećmi, :)
    usługi elektryczne,
    rachunkowość,
    .
    .
    .

    Co tu jeszcze można/trzeba podać? Poradźcie, proszę.
    Może podajcie co wy macie?

    Pozdrawiam .. Miroo

  • 2. Data: 2003-01-03 15:25:32
    Temat: Re: [DG] Zakres dzialalnosci
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Przy rejestracji DG należy podać zakres tej
    > działalności.
    > Na ile szczegółowe/ogólne mają być te dane?
    > Czy istnieje jakiś podstawowy, uniwersalny
    > zestaw jaki każdy powinien wpisać?

    Po prostu wpisujesz to co chcesz robić z ewentualnym
    rozszerzeniem aby w razie czego nie było potrzeby biegania
    po urzędach i aktualizowania wpisu.

    > Co tu jeszcze można/trzeba podać? Poradźcie, proszę.

    Ze swej strony radziłbym aby w pierwszej kolejności zastanowić
    się nad formą opodatkowania (ryczałt, KPiR, VAT itd.) i pod tym
    kątem przejrzeć swój zakres DG.
    Niektóre czynności mogą np. uniemozliwić zwolnienie z VAT lub
    wybór ryczałtu.

    pozd.Pix

  • 3. Data: 2003-01-03 15:27:32
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kątem przejrzeć swój zakres DG.
    > Niektóre czynności mogą np. uniemozliwić zwolnienie z VAT lub

    Ale chyba nie wpis tylko wykonywanie tych czynności?..

    Czy można o tym gdzieś poczytać po polsku, czy pozostają
    ustawy?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 4. Data: 2003-01-03 15:38:49
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale chyba nie wpis tylko wykonywanie tych czynności?..

    Zdania na ten temat są podzielone, więc musisz sam
    zadecydować.

    > Czy można o tym gdzieś poczytać po polsku, czy pozostają
    > ustawy?

    Można - jest trochę serwisów dla początkujących, chociażby w portalach,
    ale inną sprawą jest aktualność zawartych tam przepisów.

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2003-01-03 16:53:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Zdania na ten temat są podzielone, więc musisz sam
    > zadecydować.

    Moze jakis przyklad tych "podzielonych zdan" ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-01-03 18:10:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Moze jakis przyklad tych "podzielonych zdan" ?

    Po prostu kiedyś, gdy zakładałem swoją DG rozpytywałem
    trochę wśród znajomych osób "zamieszanych" w sprawy
    podatkowo-księgowe i uzyskałem dosyć sprzeczne opinie.
    W moim przypadku bezboleśnie skorygowałem swój zakres
    i od tego czasu już się w to nie wgłębiałem.

    pozd.Pix