eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy właściciel lokalu może w bloku otworzyć gabinet lekarski? › Re: Czy właściciel lokalu może w bloku otworzyć gabinet lekarski?
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Date: Sun, 12 Oct 2003 09:56:29 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Czy właściciel lokalu może w bloku otworzyć gabinet lekarski?

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0310111557360.-544375@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > "co nie jest zabronione"... ? :)

    Szanowny kolega jest niestety w błędzie.

    Przepisy prawa budowlanego wskazuja w jaki sposób
    nalezy postępować w przypadku zmiany funkcji lokalu
    z mieszkalnego na uzytkowy.
    Niezbedne jest do tego uzyskanie zgody wspólnoty
    w uchwale oraz pozwolenie na uzytkowanie.

    Nie nalezy jednak mylić prowadzenia faktycznej działalnosci
    w lokalu mieszkalnym ze zjawiskiem rejestracji działalności
    pod adresem zamieszkania.
    To co powyżej napisałem dotyczy faktycznego prowadzenia
    np. gabinetu lekarskiego albo biura w lokalu dawniej mieszkalnym.

    Zarejestrowac w mieszkaniu DG każdy może i nic tu nie ma
    do powiedzenie wspólnota, do czasu aż prowadzącemu nie
    zamarzy sięe otworzenie biura w mieszkaniu. Dopóki
    siedzi przy papierkach w kuchni to OK. Jak zamieni mieszkanie w biuro
    to jest na łasce wspólnoty.

    W tym stanie rzeczy, wspólnota może nie życzyc sobie gabinetu
    stomatologicznego
    a co więcej nie musi niczego w tym zakresie uzasadniać. To jest jej
    suwerenna decyzja.

    pzdr,
    JarekM