    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy weksel może podpisać jeden z małżonków
    Date: Mon, 24 Oct 2011 19:08:38 +0200

    news:j83kcf$4ol$1@news.onet.pl...

    > Dodam, że do prowadzenia egzekucji z majątku wspólnego, żona nie musi
    > "podpisywać weksla" (ani jako współwystawca, ani jako poręczyciel,
    > ponieważ wówczas de facto odpowiadałaby również swoim osobistym
    > majątkiem), wystarczy tylko, jeśli (na rewersie weksla, albo na
    > oddzielnym dokumencie) wyrazi zgodę na zaciągnięcie takiego zobowiązania
    > przez męża.
    >
    > http://www.remitent.pl/weksel-w-malzenstwie/1667

    Szkoda, że autor tej notki nie podał podstawy prawnej tego wywodu. Jak
    zaniesiemy do Sądu weksel podpisany przez męża, to nie widzę podstaw do
    tego, by sąd nakaz zapłaty wydał na żonę czy na ich wspólny majątek. Ale
    może się nie znam na tym. Nakaz będzie na męża i nie pozwoli to na zajęcie
    majątku wspólnego. No w każdym razie tak mi się wydaje.