    From: Lepton <k...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy warto zgłaszać małe wypadki w pracy?
    Date: Fri, 5 Feb 2010 13:04:25 -0800 (PST)

    Czy naruszyłem przepisy? - być może, ale możecie ocenić sami. Pracuje
    w kopalni pod ziemią jako elektryk, byłem przeszkolony z przepisów
    BHP, oraz byłem w kasku, miejsca pod ziemią należą do najbardziej
    niebezpiecznych i większość wypadków to jakieś głupie potknięcia,
    skręcenia, okaleczenia, do tego ciemne chodniki, duże zapylenie, oraz
    praca ciągle na nocną zmianę są jak oliwą do ognia na wypadki.
    Dostałem polecenie od sztygara z opuszczonego chodnika (tunel pod
    ziemią) pozbierać pozostawiony sprzęt elektryczny i kable, niestety
    jeden kabel sygnalizacyjny dł. 70m został nawinięty na rozporę (rurę
    metalową) której jeden koniec był wsadzony przez otwór w siatce w
    kamień który widać na ociosie (boczna ściana chodnika obudowana) a
    środek rozpory zaparty był o rurę p.poż biegnącą wzdłuż tej ściany i
    oczywiście z przodu rozpory nawinięty był ten kabel, więc żeby go
    zabrać musiałem oczywiście go ściągnąć z tej rozpory, jako że było go
    aż 70m to ściągałem go po kilka zwojów aż zostałem uderzony tą rozporą
    która się w pewnym momencie obsunęła i mnie uderzyła w twarz -to tyle
    dla ciekawskich i zainteresowanych. Dla mnie najważniejsze jest to że
    z okiem jest wszystko w porządku i raczej mu nic nie grozi, a dlaczego
    kierownik straszył mnie wnioskiem o ukaranie? Być może dlatego że
    kable elektryczne można wieszać raczej tylko na specjalnych hakach
    elektrycznych, pewnie by oberwał za to że ktoś kabel tak beznadziejnie
    podwiesił, jednakże mnie nie zwalnia to z tego żebym przed
    przystąpieniem do pracy dokładnie obejrzał miejsce, czy nic mi nie
    grozi i bezpiecznie ją wykonywał -zapewne za to miałbym być ukarany.
    Moja głupota i pośpiech mnie zgubił, ale niestety wypadki zazwyczaj są
    z głupoty.