    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy warto próbować?
    Date: Thu, 1 Jan 2009 19:40:43 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gjivpq$2vc$1@news.dialog.net.pl...

    > A on odpisze ze pies ja zeżarł.
    > Zwróci przelane pieniążki i po zawodach.

    Gdyby nie chciał ich kolejny raz wystawić - jak sam pisze - to faktycznie
    argumentacja była by chociaż wiarygodna. Co do zasady oczywiście może nimi
    nakarmić psa (pomijając protesty kynologów i służby weterynaryjnej), ale i
    tak nabywcy ma dostarczyć towar w naturze. Ewentualne odszkodowanie, to już
    nie wartość wylicytowana, a wartość faktyczną butów, a więc zwrotny przelew
    nie na owe 3 zł, tylko 70 zł, skoro sam twierdzi, ze tyle owe buty są jego
    zdaniem warte. Oczywiście strony mogą się porozumieć w tym losowym
    przypadku na niższe odszkodowanie (sama pytająca wartość butów ocenia na 30
    zł), więc załóżmy ich utrata powoduje po jej stronie taką szkodę, ale to
    już również kwestia późniejszej oceny przez sąd. Dla mnie wiarygodniejsza
    jest wycena sprzedającego, bo w końcu te buty widział w naturze, kupująca
    zaś ocenia na podstawie fotografii, która niekoniecznie musi oddawać
    wszystkie walory sprzedawanego przedmiotu :-)

    > Nie koniecznie, ponieważ to może być rzecz łudząco podobna do tamtej
    > zjedzonej przez psa, lecz nie ta sama.

    Wcześniej nie było napisane, że chodzi o buty. Poza tym to jest kwestia
    dowodowa, a nie merytoryczna. Oczywiście, jak nie będziemy w stanie
    dowieść - czyli jednoznacznie zidentyfikować - że sprzedaje już sprzedane
    buty, to zostaje mu zapłacić owe 70 zł plus koszty przesyłki (te dostał)
    oraz koszty przelewu (jeśli były) i zasadniczo sprawa powinna ulec
    rozwiązaniu.

    Pytająca za owe 70 zł zakupi sobie na tej kolejnej aukcji od sprzedającego
    te niezwykle podobne do tych zaginionych buty, a nawet mogą się dogadać, że
    nie dadzą zarobić bankowi, tylko sprzedający od razu należne jej
    odszkodowanie zaliczy na poczet należności i wyśle buty. Po co sprawę
    komplikować, gdy jest proste rozwiązanie :-)