eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w XXI wieku w praworządnym państwie w Unii Europejskiej...? › Re: Czy w XXI wieku w praworządnym państwie w Unii Europejskiej...?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w XXI wieku w praworządnym państwie w Unii Europejskiej...?
    Date: Mon, 4 Jun 2018 21:51:04 +0200
    <perlhh$s6l$1@node2.news.atman.pl> <perta2$3tl$1@node1.news.atman.pl>
    <peu4dh$80e$1@node1.news.atman.pl> <peue9b$n4o$9@node2.news.atman.pl>
    <peumbi$p32$1@node1.news.atman.pl> <peur83$n4o$18@node2.news.atman.pl>
    <pf184f$vsb$2@node2.news.atman.pl> <pf1c6f$3td$3@node2.news.atman.pl>
    <pf1stn$j0r$3@node2.news.atman.pl> <pf2fuv$378$1@node2.news.atman.pl>
    <pf2m87$8u5$1@node2.news.atman.pl> <pf3ubv$m99$5@node1.news.atman.pl>
    <pf409l$v6$1@node1.news.atman.pl> <pf40qc$fpu$1@node2.news.atman.pl>
    <pf414e$20o$1@node1.news.atman.pl> <pf41mb$grl$1@node2.news.atman.pl>
    <pf42hb$38o$1@node1.news.atman.pl> <pf42v4$grl$2@node2.news.atman.pl>
    <pf43cs$ieh$1@node2.news.atman.pl> <pf442l$grl$3@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2018-06-04 o 21:31, Shrek pisze:

    > Owszem twierdziłeś:
    >
    > "
    >
    > Czasem tak. Już Rzymianie ukuli termin "rażącego niedbalstwa", czyli
    > "niezrozumienia tego, co wszyscy rozumieją". Zatem jest to po prostu
    > prawnicza definicja głupoty. Problemem jest to, że głupi zamiast płacić
    > za swoją głupotę (co dawałoby szansę na wyciągnięcie jakichś wniosków
    > przynajmniej wśród niektórych) wymuszają zmianę prawa chroniącego przed
    > własną głupotą również na normalnych obywateli, co doprowadza do ich
    > rozleniwienia umysłowego i poszerzania się zakresu ogólnej głupoty. |

    "Czasem tak". Temat zszedł ogólnie na oszustwa, i wyraziłem swój pogląd,
    że poniżej pewnego poziomu "absurdalności" oszustwa nie powinno się
    karać. Nijak nie odnosił się on do tematu tego artykułu, ponieważ nie
    wiem, czy to oszustwo. Podejrzewam, że nie, podobnie jak nie jest nim
    reklama aspiryny, czy 2kc. U kogoś zadziała, u kogoś nie, a jeszcze ktoś
    inny zastosuje to niezgodnie z instrukcją, i uzna, że może dużo jeść i
    mało się ruszać, a będzie chudnąć.

    --
    Liwiusz