eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy używanie cudzego nicka i adresu e-mail jest zgodne z prawem? › Re: Czy używanie cudzego nicka i adresu e-mail jest zgodne z prawem?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy używanie cudzego nicka i adresu e-mail jest zgodne z prawem?
    Date: Sun, 8 Oct 2006 17:35:26 +0200

    news:1okuu6xf2tecu$.183gvmtnqzfba$.dlg@40tude.net...
    > Czyli mój email jest daną osobową i właśnie nielegalnie ją przetworzyłeś?
    > :) No to mamy rozwiązaną tajemnicę o co tak naprawde czepiał się Arnoldzik

    Zastosowania dla ustawy o ochronie danych osobowych, to ja tu nie widzę, co nie
    znaczy, że takie działanie pozostaje bezkarne. Przede wszystkim zastanawiał bym
    się nad zastosowaniem art. 268a kk. O ile podszycie się pod nick tak naprawdę
    jest po prosu gówniarstwem. O tyle podszycie się pod cudzy mail powoduje, że
    automatyczne przetwarzanie informacji dotyczących danego konkretnego użytkownika
    jest utrudnione. Ja przykładowo mam kilka osób, od których posty zawsze chętnie
    czytam i poprzez odpowiednią regułę ich posty są automatycznie kwalifikowane
    jako "monitorowane". Jeśli ktoś podstawi ich mail (a po tym identyfikuję
    nadawcę), to będzie to miało wpływ na automatyczne przetwarzanie moich postów.
    Co więcej, jak postanowię odpowiedzieć na priv do takiej osoby, to również post
    trafi pod niewłaściwy adres. Reasumując uważam, że można zastosować w takim
    wypadku z powodzeniem art. 268a. Tylko to jest ścigane na wniosek.