  • 11. Data: 2002-05-24 19:50:42
    Temat: Re: Czy umowa z TPSA zobowiazuje do placenia rachunkow w NOMie ?
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    > Jak to przegial? Podał Ci nr 01044 i mogłeś przez niego dzwonić.

    No wlasnie kto podal 1044 ? Jak zaczynalem dzwonic przez 1044 to bylem
    przekonany ze rachunki dostane z TPSA i nawet nie mialem pojecia ze NOM to
    NOM

    >TPSA nie
    > przysyłała Ci rachunków bo chciała udupić NOM. A Ty co? Zamiast pomóc
    NOMowi
    > i zadzwonić do nich i powiedzieć fajnie jest ze macie tansze rozmowy, chce
    > wami pracować przyslijcie mi umowę to bedę wam płacił bezposrednio bo i
    tak
    > mam taniej niz w tej zasyfiałej TPSA,

    Fajnie Fajnie tylko kto tu jest klientem a kto usiluje cos sprzedac
    Ja mam isc do NOMa ? a po co ? Teraz mam juz umowe z NETIA a NOMowi
    jakos nie zalezy zeby podpisac umowe ze mna ! i ja mam sie prosic - hmmmm
    Era braku papieru toaletowego juz chyba minela !

    [...]
    >W TPSA za jeden dzień spóźnienia w zapłacie rachunku już
    > masz odsetki karne.
    > Przysraj TPSA i zapłać pieniądze NOMowi.

    Ah ... ciekawe tylko ze NOM jest taki madry ze nie dochodzi swoich
    oplat od TPSA ... a moze jest tak samo glupi jak TPSA ?! he ?

    >I korzystaj z ich usług jeżeli są tańsze.

    Nie sa !

    >A nie kombinuj jak tu nie zapłacić wcale sławek

    Z reszta mam w zwyczaju spisywac umowy na uslugi telekomunikacyjne
    wiec do czasu az NOM nie spusci z tomu i nie poprosi o spisanie umowy
    to nie zaplace

    TB

  • 12. Data: 2002-05-24 21:35:06
    Od: "Bartek" <b...@e...pl>

    Użytkownik "BARIFON" <w...@j...com> napisał w
    wiadomości news:acm548$eun$1@news.tpi.pl...

    | Ciesz się że przez kilka miesiecy dzwoniłes za darmo i NOM nie liczy
    żadnych
    | odsetek za zwłokę. W TPSA za jeden dzień spóźnienia w zapłacie rachunku
    już
    | masz odsetki karne.

    Niby od kiedy liczone odsetki miałby się wziąć, jak nie wystawił nikt
    faktury z terminem płatności?
    Pomijając, ze do wystawienia faktury są potrzebne dane od nabywcy. Póki co
    te faktury (nie kwestionując ich wysokości) są wystawiane z jednoczesnym
    łamaniem prawa przez TPSA, które rozpowszechnia dane osobowe swoich klientów
    bez ich pisemnej zgody.

    | Przysraj TPSA i zapłać pieniądze NOMowi.

    To NOM powinien przysrać TPSA w sądzie, ale sądy działają jak działają, wiec
    postanowił NOM iść na skróty i swoje pieniądze odzyskiwac bezpośrednio od
    klientów TPSA. Tylko że może się przejachać przy pierwszym procesie
    niezadowolonego klienta ... Poprzedni regulamin NOM mówił wyrażnie o
    fakturach wystawianych przez loklanego dostawce telekomuniakcyjnego ...

    Bartek D.

  • 13. Data: 2002-05-25 10:07:12
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > połączenia wykonane za pośrednictwem NOM wynajdując różne kruczki prawne.
    > jak tu w tym kraju ma wejść na rynek jakiś operator konkurencyjny i nie
    > zależny od TPSA ?. Najgorsze jest to że ludzi tak "kombinujących" jest
    coraz
    > więcej i co jest najbardziej przerażające że jest na to przyzwolenie, a
    > słowa ktytyki wobec takiej postawy są odbieranie jako zamach na wolność
    > osobistą. Ludzie !!! w tym kraju nigdy nie będzie normalnie. Czy w naszym
    > społeczeństwie nie ma poczucia odpowiedzialności za swoje czyny?

    W pelni sie z Toba zgaadzam ze ludzie kombinuja. Ale uwazam tez ze jezeli
    NOM zaczalby swiadczyc uslugi normalnie jak kazda cywilizowana firma to
    bylby przygotowany. Moim zdaniem jest to firma wirtualna. Posiada
    dzierzawiona infrastrukture kilka urzadzen, zarzad i takie rozna.
    Najprawdopodobniej nie posiada pionu obslugi klienta i chciala cala
    najgorsza robote za free dac TP S.A. Nie nawidze TP S.A. ale trzeba byc
    obiektywnym. Dla przykladu podam druga konkurencje NETIA ktora opoznila
    start o miesiac i odpowiedni sie do tego przygotowala. W tej sytuacji nie ma
    zadnych problemow. Uslugi tej firmy tez sa konkurencyjne i kazdy moze z nich
    korzystac.

    Moim zdaniem NOM nie sugerujac nic chcial szybko zbic kase. To byl glowny
    blad. A ludzie jak to ludzie zawsze beda wykorzystywac sytuacje i tak robic
    zeby jaknajmniej placic a miec jaknajwiecej. I nie uwazam zeby to bylo tylko
    w Polsce. Taka jest poprostu natura ludzka.

  • 14. Data: 2002-05-25 10:21:20
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    "BARIFON" <w...@j...com> wrote in

> [...]
    > trwała a przeciez umozliwiając mi połaczenia ponosicie nakłady i
    > należą się Wam jakieś pieniądze!!! A ty czekasz nie płacisz cieszycz
    > się ze 2 się bije a ty ten trzeci korzystasz i teraz jesteś zdziwiony
    > ze trzeba zapłacić. Ciesz się że przez kilka miesiecy dzwoniłes za
    > darmo i NOM nie liczy żadnych odsetek za zwłokę. W TPSA za jeden dzień
    > spóźnienia w zapłacie rachunku już masz odsetki karne.
    > Przysraj TPSA i zapłać pieniądze NOMowi. I korzystaj z ich usług
    > jeżeli są tańsze. A nie kombinuj jak tu nie zapłacić wcale.

    Jest tylko jeden problem. W regulaminie NOM-u jest wyraznie napisane, ze
    faktury mi wystawi _operator_lokalny_ kropka. Co bedzi jesli:
    1. dostane fakture od NoM-u
    2. zaplace ja
    3. po pol roku operator lokalny (czyli w moim przypadku TPSA) stwierdzi, ze
    jednak moze wystawiac "NOMOWE" faktury i mi przysle do zaplacenia fakture
    za 1044 - bedzie na prawie a NOM moze uznac Twoja wczesniejsza (z pktu 2)
    wpate za darowizne
    I co teraz ?

    KJ

    Tez chcialbym zaplacic NOM-owi, ale nie chcialbym zostac przy okazji
    wycyckany.

  • 15. Data: 2002-05-25 13:36:48
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tylko
    > w Polsce. Taka jest poprostu natura ludzka.

    Akurat jest normalne dzialanie, jakie podejmuja wszstkie firmy w tej branzy
    na swiecie. Faktury wystawaiaj opratorzy lokalni i nie trzeba podpisywac
    umowy, tak jak np. z Netai. Tak asytuacja stawi w uprzywilejowanej sytuacji
    TPSA i zabija konkurencje. Jak ktos nie dzoni niezbyt czesto nie bedzie
    podpisywal umowy. TPSA zdusila NOMa, przy pomocy nowego rzadu. Ale wiadomo u
    kogo Miller siedzi w kieszeni.

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2002-05-25 15:30:52
    Od: <t...@p...onet.pl>

    "BARIFON" <w...@j...com> napisał(a):

    > Ciesz się że przez kilka miesiecy dzwoniłes za darmo i NOM nie liczy żadnych
    > odsetek za zwłokę.

    dooobry żart... nie naliczają odsetek bo byłoby to bezprawne, żednego prezentu
    nie robią

    pozdrawiam
    wind

  • 17. Data: 2002-05-28 07:18:02
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > Najprawdopodobniej nie posiada pionu obslugi klienta i chciala cala
    > najgorsza robote za free dac TP S.A. Nie nawidze TP S.A. ale trzeba byc

    Jak powszechnie wiadomo NOM nic nie chciał za darmo,a w rezultacie niewiele
    mu zostaje z każdej minuty realizowanego połączenia a jak dobrze policzyć to
    prawdopodobnie w niektórych przypadkach (poza godzinami szczytu) dzięki
    stosownym rozliczeniom międzyoperatorskim NOM dokłada do interesu (vide
    tekst poniżej).

    "NOM zobowiązał się między innymi do zapłaty za czynności TP S.A. określone
    w Umowie łącznego wynagrodzenia w kwocie stanowiącej: 7% (plus VAT) wartości
    netto wydrukowanych i wysyłanych abonentom faktur VAT obejmujących okres
    rozliczeniowy od dnia 1 lipca 2001 do dnia 31 marca 2002 oraz wynagrodzenia
    w wysokości 2,53 zł netto liczonego w odniesieniu do każdej wystawionej
    faktury VAT obejmującej okres rozliczeniowy od 1 kwietnia 2002 roku do 31
    lipca 2002 roku.

    Dodatkowo Strony ustaliły że wysokość opłat jakie NOM ponosi za korzystanie
    z sieci TP S.A. w zakresie stawek podstawowych pozostaje w okresie od 1
    lipca 2001 do 31 lipca 2002 niezmieniona i wynosi:

    rozpoczęcie/zakończenie połączenia lokalnego T1: 6,0 gr/min T2: 3,0 gr/min
    T3: 4,5 gr/min

    rozpoczęcie/zakończenie połączenia z pojedynczym tranzytem T1: 8,0 gr/min
    T2: 4,0 gr/min T3: 6,0 gr/min

    rozpoczęcie/zakończenie połączenia z podwójnym tranzytem T1:12,0 gr/min T2:
    6,0 gr/min T3: 9,0 gr/min

    Dopłata z tytułu deficytu dostępu za okres od 1 lipca 2001 roku do 31
    grudnia 2001 roku wynosi 5 gr/min za każde rozpoczęcie i zakończenie
    połączenia w sieci TP S.A. "

    A kwestia istnienia deficytu dostępu w TPSA jest mocno problematyczna.

    Polecam ożywioną dyskusję na te tematy na pl.misc.telefonia.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 18. Data: 2002-05-28 07:20:10
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy umowa z TPSA zobowiazuje do placenia rachunkow w NOMie ?
    > Czy przypadkiem NOM przed wystawieniem pierwszego rachunku nie
    > powinien wystapic o spisanie umowy ?

    Nie musiał. Ale fakturę powinna wystawić ci TPSA. Polecam dyskusję na
    pl.misc.telefonia i stosowną reklamację wywieszoną na
    www.telefonia.skonet.pl

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl