eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy uczelnia może udzielać telefonicznie informacji na mój temat innym osobom ? › Re: Czy uczelnia może udzielać telefonicznie informacji na mój temat innym osobom ?
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy uczelnia może udzielać telefonicznie informacji na mój temat
    innym osobom ?
    Date: Mon, 18 Jul 2005 07:38:58 -0500

    mm wrote:
    > Nie żyję w zgodzie z rodzicami. Matka bez przerwy wydzwania na moją uczelnie i
    > tam udzielają jej informacji na mój temat, mimo, iż sobie tego nie życzę..
    > Zastanawiam się czy mają do tego prawo ? Nie obowiązuje ich żaden przepis o nie
    > ujawnianiu informacji ? Przecież jak poszłabym do banku i zapytała o stan konta
    > Kowalskiego to powiedzieliby "takiej informacji możemy udzielić tylko
    > posiadaczowi konta..."
    > Proszę o wypowiedzi (najlepiej oparte na podstawie prawnej) osoby zorientowane
    > tematycznie, jak również te, które przechodziły podobną przypadłość.
> [...]

    Uczelnia nie ma prawa udzielać informacji o tobie nikomu, nawet rodzicom.
    Jakaś babka robi to zapewne z "dobroci serca".
    Najprostsze rozwiązanie jest najlepsze.
    Umów się z dziekanem / kierownikiem dziekanatu na spotkanie. Przedstaw
    sytuację i poproś aby przekazał pracownikom, że mają nie udzielać
    informacji na twój temat nikomu, niezależnie od tego kto by dzwonił.
    Myślę, że potraktują to serio. Powinno wystarczyć.