    Date: Wed, 06 Aug 2014 01:04:46 +0200
    From: Sonn <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba płacić

    W dniu 2014-08-06 00:11, leszek pisze:
    > Mam taki problem, w czerwcu w internecie na stronie niemieckiego biura
    turystycznego znalazłem atrakcyjną ofertę wyjazdu do Grecji. Podałem na stronie imię
    nazwisko i adres oraz ilość osób 2. Biuro przysłało mi jakieś papiery oraz kwotę do
    zapłaty. Niestety nie znam niemieckiego a biuro nie ma strony po angielsku nikt też w
    tym biurze nie rozmawia po angielsku. Ponieważ nie mogłem się z nimi dogadać dałem
    sobie spokój z tym wyjazdem. Uważałem że złożyłem zamówienie ale go nie opłaciłem w
    związku z czym umowa nie doszła do skutku. Jakie było moje zdziwienie gdy wczoraj
    otrzymałem wezwanie do zapłaty 90% kosztów wyjazdu na który się nie zdecydowałem. Czy
    będę musiał zapłacić za wyjazd na którym nie byłem?

    Żal ci było paru złotych na tłumacza, to teraz pewnie będziesz musiał
    zapłacić. Wszystko zapewne jest w treści umowy, aczkolwiek. Samo
    niezapłacenie kwoty nie musi oznaczać, że umowa nie doszła do skutku.
    Możesz też zapłacić kare umowną jeśli była określona w treści umowy. Nic
    wiecej ci nie powiem bo szklana kula niestety mi się wzięła i spsuła.
    Ale tak czy inaczej z tego co piszesz to raczej czarno to widzę

    --
    Sonn