  • 1. Data: 2005-09-20 16:55:13
    Temat: Czy to spółdzielcze własnościowe czy pełna własność ???
    Od: Shymi <s...@i...pl>

    Witam,

    Jestem zainteresowany kupnem mieszkania. Wcześniej obecni właściciele
    wyodrębnili dla tego lokalu księgę wieczystą na mocy aktu notarialnego -
    "umowy ustawnowienia odrębnej własności i przeniesienia własności lokalu na
    rzecz członka spółdzielni". W KW jest wpis mówiący, że jest to obecnie
    "lokal stanowiący odrębną nieruchomość", a rodzaj wspólności to "wspólność
    ustawowa majątkowa małżeńska". Poza tym w budynku gdzie znajduje się to
    mieszkanie częściami wspólnymi zarządza spółdzielnia. Podobnie również ona
    opłaca wszelkie podatki od nieruchomości czy też opłaty za wieczyste
    użytkowanie gruntu. Żadnej z tych opłat nie wykonują osobiście właściciele.
    Wszystkie te rzeczy są podobno wliczone w czynsz.
    W tym momencie nie mam pojęcia czy rzeczywiście jest to pełna własność czy
    może mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Szczególnie skrót "... na rzecz
    członka spółdzielni" oraz spłacanie podatków od nieruchomości przez
    spółdzielnie daje mi do myślenia.
    Czy ktoś może orientuje się na podstawie przedstawionych informacji jaki
    typ własności to jest ???
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrowienia,
    s...@i...pl

  • 2. Data: 2005-09-20 18:56:35
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    Shymi napisał(a):

> [...]
    > ustawowa majątkowa małżeńska". Poza tym w budynku gdzie znajduje się to
    > mieszkanie częściami wspólnymi zarządza spółdzielnia.

    Jest to pelna wlasnosc - spoldzielnia jest tutaj drugim wlascicielem
    (badz jednym z wlascicieli, jesli wyodrebnionych lokali jest wiecej).
    pzdr
    A.

  • 3. Data: 2005-09-30 09:54:23
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Shymi wrote:
> [...]
    > "umowy ustawnowienia odrębnej własności i przeniesienia własności lokalu na
    Jest to odrębna własność lokalu. Dodatkowo można prawdopodobnie być
    członkiem spółdzielni i korzystać z praw członka.
    Fonon