  • 1. Data: 2007-11-25 23:03:13
    Temat: Czy to oszustwo czy moze tylko szalbierstwo (albo insze co)?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Pozwalam sobie znow zadac to pytanie po kilkudniowej przerwie.

    Swiadcze pewne uslugi przez Internet. Zazwyczaj usluge wykonuje dopiero po
    wplywie naleznosci na konto bankowe (lub w systemei platnosci), czasem
    jednak w pilnych sytuacjach realizuje usluge na podstawie screena systemu
    transakcyjnego. No i 2 tygodnei temu mnie koles zrobil w balona na 150 zl -
    przeslal screena - ja mu zrealizowalem usluge, po czym kasa nie doszla
    (zapewne cofnal przelew).
    Mam numer telefonu stacjonarnego goscia (jest to "Era Domowa"). Z googla, na
    podstawie adresu e-mail ustalilem numer tel kom. mam tez adres ktory widnial
    na screenshocie (byc moze falszywy). Numer jego konta, z ktorego mialy
    przyjsc pieniadze na pewno jest prawdziwy (istniejacy - zgadza sie liczba
    kontrolna).
    Czy jego czym mozna zakwalifikowac jako oszustwo - w koncu moje uslugi nie
    wymagaja praktycznie nakladow finansowych (poza energia elektryczna zuzywana
    przez komputer) - wymagaja tylko troche czasu - wiec nie wiem czy jest
    wypelnione znamie "niekorzystnego rozporzadzenia mieniem". Czy jest to tylko
    szalbierstwo (wyludzenie lugi)?
    Na pewno jakas odpowiedzialnosc karna (czy wykroczeniowa) wchodzi w rachube,
    bo zostalem wprowadzony w blad. Gdybym po prostu zgodzil sie na slowo - ze
    ja mu zrobie a on w poniedzialek zaplaci, to rozumiem, ze w gre wchodziloby
    praktyczni etylko postepowanie cywilne.
    Zamierzam niedlugo sie z tym przespacerowac na Policje (facet nie odbiera
    telefonow, nie odpisuje na maile), ale hcialbym najpierw poznac Wasze opinie
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-11-25 23:14:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    SDD pisze:

    > Zamierzam niedlugo sie z tym przespacerowac na Policje (facet nie odbiera
    > telefonow, nie odpisuje na maile), ale hcialbym najpierw poznac Wasze opinie

    Umowa zawarta była ?
    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 3. Data: 2007-11-25 23:27:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Umowa zawarta była ?

    Oczywiscie - w formie ustnej i mailowej. Chyba nie twierdzisz, ze wymagany w
    takim wypadku jest akt notarialny?
    Potwierdzeniem zawaria umowy jest korespondencja mailowa. Screenshot z
    ekranu transakcyjnego z adekwatnym tytulem przelewu (ktory nigdy nie dotarl)
    to przeciez nic innego jak oswiadczenie woli drugiej strony, ze chce
    skorzystac z uslugi na zaproponowanych przeze mnie warunkach.
    Tak wiec - oczywiscie - umowa byla.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-25 23:29:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    SDD pisze:

    > Potwierdzeniem zawaria umowy jest korespondencja mailowa. Screenshot z
    > ekranu transakcyjnego z adekwatnym tytulem przelewu (ktory nigdy nie dotarl)
    > to przeciez nic innego jak oswiadczenie woli drugiej strony,

    ???

    > skorzystac z uslugi na zaproponowanych przeze mnie warunkach.
    > Tak wiec - oczywiscie - umowa byla.

    A można jej treść poznać ? (dane handlowe możesz usunąć).

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 5. Data: 2007-11-25 23:31:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > SDD pisze:

    > A można jej treść poznać ? (dane handlowe możesz usunąć).

    A mozna poznac tresc umowy, ktora ostatnio zawierales przy zakupie chleba?
    - tez usun dane handlowe.
    Ewentualnie zadowole sie trescia umowy, ktora ostatnio zawierales przy
    zakupie badz sprzedazy drobiazgu na Allegro.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-11-25 23:39:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na mój gust to będzie szalbierstwo, czyli wykroczenie z art. 121 kw. W
    znanych mi wypadkach prokuratorzy tak kwalifikowali wyłudzenie usług
    spedycyjnych na wiele tysięcy złotych, wiec nie widzę powodu, by Twojego
    wypadku pod ten przepis nie podciągnąć.

  • 7. Data: 2007-11-25 23:43:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > znanych mi wypadkach prokuratorzy tak kwalifikowali wyłudzenie usług
    > spedycyjnych na wiele tysięcy złotych, wiec nie widzę powodu, by Twojego

    Aha - no to raczej tak bedzie. Chociaz kurde w przypadku spedycji przewoznik
    ponosi nieliche koszty, wiec "niekorzystnie rozporzadza"... No chyba, ze tu
    chodzi o to, ze przedsiebiorca prowadzac dzialalnosc tak czy inaczej robi co
    robi, nie jest to jakies szczegolne rozporzadzenie....
    Ale mniejsza z tym -jesli prokurator zakwalifikuje jako szalbierstwo, to co
    sie dalej dzieje? Postepowanie karne sie zapewne umarza, ale kto wowczas
    przejmuje paleczke w postepowaniu w sprawie o wykroczenie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-11-25 23:57:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > wiadomości news:fid14d$l4u$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > sie dalej dzieje? Postepowanie karne sie zapewne umarza, ale kto wowczas
    > przejmuje paleczke w postepowaniu w sprawie o wykroczenie?

    W sumie doczytalem (art 18 kpk) - a czy w postepowaniu wykroczeniowym tez
    Policja moze np. uzyskac od operatora dane abonenta i takie tam?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-11-26 20:44:37
    Od: "luzak" <l...@s...pl>

> [...]
    > Ewentualnie zadowole sie trescia umowy, ktora ostatnio zawierales przy
    > zakupie badz sprzedazy drobiazgu na Allegro.

    Skoro wiesz lepiej to po co pytasz? Składaj zawiadomienie i heja. Gdybyś
    pytał mnie o rade policzyłbym Ci x 2. Za tą "cierpką" kulture. Z tym
    klientem też tak rozmawiałeś? A może On ma o coś jakieś ale?

  • 10. Data: 2007-11-26 20:51:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W sumie doczytałem (art 18 kpk) - a czy w postepowaniu wykroczeniowym tez
    > Policja moze np. uzyskac od operatora dane abonenta i takie tam?

    Nie, i w tym cały ból.